بایدن-به-طالبان-بگذارید-مردم-به-توافق-سیاسی-برسند

رییس جمهور امریکا از طالبان خواسته که به میز گفت‌وگو برگردند تا مردم افغانستان به یک توافق سیاسی پایدار و عادلانه برسند.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با پخش بیانه‌‌یی به‌مناسبت ورود نخستین گروه مترجمان افغانستان به این کشور، گفت که هرچند سربازان آمریکایی در حال برگشت از افغانستان‌اند؛ اما آمریکا کمک‌هایش را در بخش‌های امنیتی و اقتصادی به مردم افغانستان، ادامه می‌دهد.

وی به کاهش فوری خشونت در افغانستان تأکید کرد و از طالبان خواست که به میز گفت‌وگو برگردند تا مردم افغانستان به یک توافق سیاسی پایدار و عادلانه برسند.

جو بایدن هم‌چنان ورود نخستین گروه مترجمان افغانستان به این کشور را خوش‌آمدید گفته و افزود، آمریکا به وعدۀ خود به هزاران شهروند افغانستان که دوشادوش با سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی کار کرده‌اند، عمل می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به سرعت تلاش می‌کند تا افغان‌های واجد شرایط را از افغانستان بیرون و به آمریکا یا کشور سومی منتقل کند.

این درحالی ست که نخستین گروه از مترجمان افغانستان که با سربازان آمریکایی کار کرده بودند، صبح دیروز با خانواده‌های‌شان به آمریکا رسیدند.

بایدن به طالبان: بگذارید مردم به توافق سیاسی برسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد