بایدن-خروج-از-افغانستان-پشیمانی-ندارد

رییس جمهور امریکا می‌گوید که از تصمیم‌اش برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان پشیمان نیست؛ زیرا افغان‌ها باید برای حفظ کشور شان متحد شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به رسانه‌ها گفته است که ما بیش از یک تریلیون دلار طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان هزینه کردیم، بیش از ۳۰۰ هزار نیروی افغانستانی را آموزش دادیم و به تجهیزات مدرن مجهز کردیم.

وی با بیان اینکه هزاران نیروی آمریکایی را از دست دادیم، تاکید کرد رهبران افغانستان باید متحد شوند و گرد هم بیایند و برای خود و ملت شان بجنگند.

بایدن مدعی شد که واشنگتن به تعهدات خود برای ارائه پشتیبانی هوایی، تأمین مواد غذایی و تجهیزات نیروهای افغانستان و پرداخت حقوق آنها عمل خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که فکر می‌کنم آنها متوجه می‌شوند که باید از لحاظ سیاسی در صدر قرار بگیرند؛ ما به تعهد خود ادامه می دهیم، اما از تصمیمم خود پشیمان نیستیم.

در همین حال، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز با دفاع از سیاست ها بایدن در قبال افغانستان اظهار کرد که نیروهای افغانستان دارای تسلیحات، تجهیزات و آموزش کافی برای دفاع از خود هستند و این امر موقعیت آنها را در میز مذاکره تقویت می‌کند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، از جامعه‌ی جهانی خواسته است که در باره‌ بحران بی‌سابقه‌ی انسانی در افغانستان، بی‌تفاوت نماند و برای طالبان پیام واضح بدهد.

بایدن: خروج از افغانستان پشیمانی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد