بحث-اعزام-نیروهای-تازه-نفس-آمریکایی-به-افغانستان-هنوز-نامعلوم-است

بخشی از استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان افزایش نیروهای آمریکایی در کشورمان است اما هنوز این استراتیژی تحت بررسی قرار دارد و اعلام ناشده باقی مانده است.

به گزارش افغان نیوز: وضعیت امنیتی افغانستان در سال های اخیر هر روز رو به وخامت گرویده است، شهر های بزرگ شاهد حملات انتحاری و انفجاری هستند و ولسوالی ها به دست مخالفان مسلح سقوط میکنند.

اما استراتیژی تازه آمریکا برای افغانستان میتواند، برای تامین امنیت و کاهش ناامنی ها موثر باشد و یا حتی وضعیت جاری را بیشتر وخیم سازد.

اما جیمز ماتیس، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه گفت که این موضوع هنوز نیاز به بحث و ملاحظات دارد. ماتیس در ادامه گفته است که او می خواهد اطمینان حاصل کند و یک "درک کامل" داشته باشد که وضعیت نهایی این استراتژی چگونه باید باشد. ماتیس اضافه کرده است که او می خواهد قبل از تصمیم گیری تاکتیکی، منتظر دستور رئیس جمهور ترامپ باشد.

این استراتیژی قرار بود در اواسط ماه گذشته میلادی به کانگرس آمریکا ارائه شود، تا نظرات سناتوران در آن اخذ گردد.

ارسال چندین هزار سرباز اضافی یکی از مسایل مورد بحث در استراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان بود. گفته شده است که ترامپ احتمالا در قبال این امر نگرانی دارد.

رسانه های امریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور ترامپ در قبال پیشنهادات مشاوران امنیتی و نظامی اش دلخور شده است. بر اساس گزارش رسانه امریکایی "وال استریت ژورنال"، در کاخ سفید در حال حاضر حتی در مورد امکان خروج نیروهای نظامی از افغانستان نیز بحث می شود.

بحث اعزام نیروهای تازه نفس آمریکایی به افغانستان هنوز نامعلوم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد