بحث‌های-شورای-امنیت-با-دو-موضوع-داخلی-افغانستان-منحرف-شدند

سخنگوی ا.ا در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ افغانستان گفته است که بحث‌ها در این نشست با بزرگ‌کردن دو موضوع کوچک داخلی منحرف شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا امروز (چهارشنبه، 5 میزان) در ایکس نگاشته است: بحث‌ها و نظرات در سازمان ملل تنها با طرح دو موضوع کوچک و داخلی (آموزش و کار زنان) منحرف شدند.

مجاهد افزوده است که در نشست شورای امنیت به امنیت سرتاسری در افغانستان، عفو عمومی، صلح و ثبات، پیشرفت اقتصادی، تشکیل‌شدن قوای امنیتی‌ و تهیه‌ شدن بودجه از عواید داخلی اهمیت داده نشده است.

سخنگوی ا.ا نوشته است که لازم بود در سازمان ملل بر ختم‌ شدن فهرست سیاه و تحریم‌ها، آزادی پول‌های افغانستان و در نهایت به رسمیت شناسی حکومت ا.ا و سپردن کرسی افغانستان به نماینده‌ ا.ا بحث می‌شد.

مجاهد افزوده است: این‌که بر این چیزها هیچ بحث نشد و بر سیاست فشار و تحمیل تمرکز شد، نشان می‌دهد که حلقه‌های مغرض با ما در حال جنگ هستند و سازمان ملل متحد را نیز به گروگان گرفته و بر ضد ما استعمال می‌کنند.

این درحالی است که در نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل رزا اوتنبایوا، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل و رییس یوناما نیز صبحت کرد و گفته است: سیاست‌هایی که باعث محرومیت زنان می‌شود، برای جامعه‌ بین‌المللی غیرقابل قبول است.

او افزده است که به‌عنوان یک زن، هر روز با اثرات این ممنوعیت‌ها بر زنان افغانستان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بحث‌های شورای امنیت با دو موضوع داخلی افغانستان منحرف شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد