واکنش-امارت-اسلامی-به-اظهارات-مقام‌های-پاکستانی

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات مقام‌های پاکستانی مبنی بر دخالت شهروندان افغانستان در حملات تروریستی آن کشور، گفته که جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده‌ حکومت افغانستان نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ اسد) با نشر اعلامیه‌ای در توییتی نوشته است که امارت اسلامی طرفدار هیچ حمله‌ای در پاکستان نیست و به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نمی‌دهند.

مجاهد افزوده است: «اما؛ این بدان معنا نیست که افغانستان مسوول ناکامی امنیتی هر کشوری در منطقه است».

سخنگوی ا.ا نوشته است: «جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیست، بلکه وظیفه ارگان‌های امنیتی و استخباراتی آن کشور است که بخش زیادی از بودجه کشور خود را برای همین مصرف می‌کنند».

او گفته است که مقام‌های پاکستان به جای متهم‌کردن افغان‌ها، باید اوضاع امنیتی کشورشان را با دقت مدیریت کنند و برای این منظور به دنبال راه‌حلی در داخل خانه‌ خود باشند.

مجاهد گفته  که ا.ا در جریان سال گذشته قمری ۱۸ نفر از داعشی‌های پاکستان را در عملیات‌های مختلف در افغانستان کشته و ده‌ها نفر دیگر را زنده بازداشت کرده‌اند.

مجاهد تصریح کرده است که ا.ا به جای این‌که انگشت اتهام به سوی طرف پاکستانی دراز کند، تدابیر امنیتی خود را تقویت کرده و امروز نتیجه‌اش را می‌بیند.

او در ادامه نوشته است که اگر کسی به نام داعش خون مسلمانان افغانستان و پاکستان را می‌ریزد، دو کشور باید باهم به دنبال راه‌حل باشند و اتهام‌زدن راه‌حل نیست.

این درحالی است که به دنبال وقوع حمله‌ مرگبار انتحاری در باجور خیبرپختونخواه پاکستان، مقام‌های آن کشور گفته‌اند که شهروندان افغانستان در انجام این حملات اشتراک و دخالت دارند.

وزارت خارجا پاکستان اعلامیه‌‌ای گفته بود که سه مهاجم حمله‌ ماه گذشته در منطقه‌ «ژوب» ایالت بلوچستان این کشور، از ولایت قندهار افغانستان بوده‌اند.

 

 

واکنش امارت اسلامی به اظهارات مقام‌های پاکستانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد