بحران-های-امنیتی-در-افغانستان-یک-برنامه-سیاسی-سازمان-یافته-است

شماری از فعالان مدنی ولایت کندز به این باورند که بحران های امنیتی در افغانستان به خصوص در زون شمال برخاسته از برنامه سازمان یافته سیاسی کشورهای همسایه و خارجی ها میباشد.

به گزارش افغان نیوز: فعالان مدنی و شماری از نمایندگان ولایت کندز از بی توجهی سران و مسوولین حکومت در برابر نا امنی ها و احتمال سقوط ولایات زون شمال مخصوصا کندز بدست گروه های مخالف مسلح شاکی بوده ابراز میدارند؛  تمام چالش های موجود در ساختار سیاسی و نظام حکومت افغانستان از بی مسوولیتی و سکوت اختیارکردن سران حکومت در قبال مداخله کشورهای همسایه  و کشورهای خارجی میباشد.

نمایندگان و فعالان مدنی زون شمال کشور امرز پنجشنبه ( 22- سرطان )، در کابل طی نشست خبری ابراز داشتند؛ گروهای تروریستی به هیچ صورت از نفوذ قابل ملاحظه ی درمیان مردم این ولایات برخوردار نمی باشند، تا بتوانند چالش های امنیتی بزرگ را ایجاد کنند.

محمد رفیق کاکر فعال مدنی ولایت کندز میگوید: حکوت مرکزی هیچ توجهی در مورد نا امنی های کندز و کشته شدن شهروندان این ولایت نداشته و کاملا با این ولایت قطع روابط کرده است.

آقای کاکر افزود؛ دوسال است که از آغازکار حکومت وحدت ملی میگذرد اما تا بحال هیچ دست آوردی در نظام  و ساختار حکومت دیده نمیشود.

وی تصریح کرد، با سکوت ماندن و بی توجهی حکومت وحدت ملی درقبال مداخله کشورهای همسایه و کشورهای غربی، افغانستان میدان نبرد تجاوز و خشونت آنان قرار گرفته است.

ازسوی هم قیس ظهیر یکتن از نمایندگان مردم ولایت کندز اظهار میدارد؛ برخی از اراکین حکومتی درمرکز، شماری از نمایندگان مجلس و مقامات محلی در ولایات شمال کشور به دلیل تضاد های درونی، نزاع بر سری مسایل اقتصادی (مواد مخدر، قاچاق معادن و تامین منافع فردی و گروهی) به راه انداخته شده و به آن رویکرد طالبانی بخشیده اند.

آقای ظیر تاکید می ورزد، جامعه جهانی و دولت افغانستان اگر توجه جدی به وضعیت جاری و امنیت زون شمال افغانستان نداشته باشند، شاهد پیامدهای ناگواری خواهد بود.

وی میگوید:« ادامه بی تفاوتی دولت در برابر چالش های امنیتی پذیرفتنی نیست». و بادرک اوضاع و واقعیت های نهفته در این زون سکوت معنی دار دولت را، در برابر این نا امنی ها و مشکلات بزرگ این زون سهل انگاری آشکار دولت پنداشته میشود.

نمایندگان و فعالان مدنی زون شمال از عدم گزارش دادن درست حاکمان ومسوولان این ولایات به حکومت مرکزی شاکی بوده و خواهان شناسایی و محاکمه انان هستند.

این درحالی است که فعالان مدنی زون شمال کشور مخصوصا ولایت کندز با صدور اعلامیه یی از حکومت وحدت ملی خواهان رفاه، عدالت، آغاز کار ساخت و ساز پروژهء ملی برق شمال کشور و توجه از تلاش های خودسرانه شبانه روزی بعضی از ارگان های امنیتی در این زون شده است.

بحران های امنیتی در افغانستان یک برنامه سیاسی سازمان یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد