بخش-عمده-دست‌آوردها-مربوط-به-هزاره‌ها-است

معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با متنفذین ولسوالی‌های بهسود ولایت میدان وردک، گفت که منافع واقعی هزاره‌ها در حمایت از نظام و قانون اساسی تأمین می‌شود؛ زیرا بخش عمده دست‌آوردهای ۲۰ سال اخیر مربوط به مردم هزاره است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه، اعضای شورای ولایتی، متنفذین و فعالان اجتماعی ولسوالی‌های بهسود ولایت میدان، عصر روز شنبه(۷، حمل) با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کردند.

دیدار کنندگان ضمن تاکید بر کاهش تنش و جلو گیری از تقابل بیشتر در بهسود، فعال شدن ادارات محلی، تامین امنیت مسیر جلریز یا شاهراه نمبر دوی ولایت میدان، خروج نیروهای امنیتی مستقر در بهسود پس از تأمین امنیت را به عنوان بخشی از خواسته‌های مردم مطرح و بر توجه جدی حکومت در این موارد تاکید کردند.

معاون دوم رئیس جمهور بر کاهش تنش و جنجال‌های اخیرتاکید ورزیده گفت که باشندگان ولسوالی‌های بهسود و در کل مردم هزاره همواره حامی نظام و قانون اساسی و مدافع جمهوریت و پاسبانان دموکراسی در کشور بوده و قطعا روحیه تقابل با دولت را ندارند.

وی خطاب به نمایندگان بهسود گفت که شما مسئولیت دارید تا از تبلیغات و تحریکات نابجای افراد غیر مسئول جلوگیری کنید.

دانش افزود: افغانستان امروز از آزادی بیان کامل برخوردار است و همگان آزاد هستند هر نظری را مطرح کنند ولی نباید منافع واقعی مردم نادیده گرفته شود. 

به گفته وی؛ امروز برخی در آسترالیا، اروپا و آمریکا نشسته و بی‌خبر از واقعیت‌ها، برای مردم داخل کشور حکم و فیصله صادر می کنند و برخی هم در داخل کشور به هر دلیلی و با هرانگیزه ای به تحریک احساسات و ایجاد فاصله و بی اعتمادی بین مردم و حکومت می پردازند.

آقای دانش گفت: امروز منافع واقعی هزاره ها در حمایت از نظام و قانون اساسی تأمین می شود و بخش عمده دستاوردهای 20 سال اخیر مربوط به مردم هزاره است و امروز هر کسی که مردم را به تقابل با حکومت و یا ملیشه سازی و مسلح سازی تحریک می کند و یا همه مسایل را قومی می سازند، خیر و صلاح واقعی مردم را نمی خواهند و انگیزه های شخصی و سیاسی دارند. 

دانش تصریح نمود که مردم هزاره با هیچ قومی دشمنی و خصومت ندارد و همه اقوام کشور باهم برادر هستند و مخصوصا اقوام هزاره و پشتون همواره زندگی و سرنوشت مشترک داشته اند و هر نوع افراطیت قومی از طرف پشتون و هزاره به زیان این دو قوم بزرگ کشور منجر می شود و همه ما مسئولیت داریم که از بیشتر شدن شکاف های قومی جلوگیری کنیم. 

دانش گفت: او حتی قبل از حادثه 10 دلو 1399 همواره در تلاش بوده است تا قضیه بهسود از راه تفاهم، گفتگو و به صورت اساسی و ریشه‌ای حل گردد و در این رابطه جلسات متعدد با بزرگان بهسود برگزار کرده و از آنان کمک خواسته است؛ اما متاسفانه کسی به طور مسئولانه و دلسوزانه به این تلاش ها توجهی نکرد و در این اواخر رویدادهایی پیش آمد که نباید اتفاق می‌افتاد.

به گفته معاون رئیس جمهور، با نیروی‌های امنیتی که هم اکنون در ولسوالی های بهسود ولایت میدان مستقر هستند تماس مداوم وجود دارد تا هرگز به مردم و باشندگان منطقه آسیب نرسد. 

وی همچنین گفت که در رویه و برخورد نیروهای اردوی ملی با مردم هیچ مشکلی وجود ندارد و روند کمک رسانی به بیجا شدگان و خانواده‌های آسیب دیده از طرف حکومت نیز آغاز شده است.

معاون دوم ریاست جمهوری همچنین گفت برای فعال شدن ادارات محلی ولسوالی‌های بهسود نیز به ادارت مربوطه هدایت داده و به زودی ممکن اداره هردو ولسوالی فعال خواهد شد.

این درحالی است که آقای دانش روز گذشته با سرپرست وزارت دفاع ملی نیز در راستای تامین امنیت مسیر جلریز صحبت کرده و وزارت دفاع وعده سپرده که در این زمینه اقدام می‌کند.

بخش عمده دست‌آوردها مربوط به هزاره‌ها است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد