بدون-حضور-حکومت-در-مذاکرات،-جنگ-ادامه-دارد

رییس جمهور غنی، مشروعیت چهره‌های شرکت کننده در نشست مسکو را زیر سوال برد و گفت که اگر حکومت در مذاکرات نباشد، جنگ دوام خواهد کرد و به جز دولت، هچ کس از افغانستان نمایندگی نمی‌تواند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور در مصاحبۀ اختصاصی با طلوع‌نیوز در پیوند به نشست مسکو گفت؛ این نشست صلاحیت اجرایی نخواهد داشت. زیرا بدون حضور دولت، چهره‌های دیگر از افغانستان نمایندگی نمی‌توانند.

او گفت که برای فهمیدن نیت روسیه در مورد پروسۀ صلح نیازمند اقدامات عملی هستند. اما روسیه در سال‌های اول نقش بسیار مثبت در افغانستان داشت.

آقای غنی، صلاحیت و مشروعیت چهره‌های شرکت کرده در نشست مسکو را زیر سوال برد و گفت: آن‌هایی‌که به نشست مسکو رفتند کیستند؟ چقدر مطرح هستند؟ از کی نمایندگی می‌کنند؟ او گفت که چرا سران احزاب سیاسی طبق قانون احزاب انتخابات برگزار نمی‌کنند؟ چرا از انتخابات می‌ترسند؟ وی گفت که اگر حکومت در مذاکرات نباشد، جنگ دوام خواهد کرد. رییس‌جمهور غنی گفت که مشکل او با منافق‌ها است. منافق‌ها را باید از میان مردم بیرون کنند.

  اشرف‌غنی گفت که طالبان اعتراف کرده‌اند که با القاعده و داعش رابطه دارند و اکنون می‌خواهند با آنان مبارزه کنند. اما از حرف تا عمل فاصله است.

این درحالی است که چهره‌ها و سران احزاب سیاسی افغانستان در نشست مسکو اعلام کردند که هیچ افغانی طرف‌دار حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیست؛ اما جنگ‌های تحمیلی باعث حضور آنان شده‌اند.

از سوی هم نمایندگان طالبان در این نشست تاکید داشتند که حضور نیروهای خارجی، نبود یک نظام اسلامی و قانون اساسی کنونی از موانع اصلی صلح می باشد.

بدون حضور حکومت در مذاکرات، جنگ ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد