بدون-حمایت-بین-المللی-به-صلح-نمی-رسیم

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان در گفتمانِ مشارکت راهبردی با سازمان ملل گفت؛ این امر برای ما روشن تر است که بدون حمایت بین المللی قوی و همآهنگ، دولت های ضعیف به بسیار دشواری خواهند توانست تا به تنهایی به صلح پایدار دست یابند چون ما پیوسته با تروریزم در پیکار بوده ایم و تجربه کرده ایم.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور در گفتمانِ مشارکت راهبردی با سازمان ملل به منظور ایجاد و حفظ صلح، گفت: موضوع این جلسه، با درنظرداشت روند صلح که ما آنرا فعالانه در مشارکت با جامعۀ جهانی بشمول ملل متحد دنبال مینماییم، برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود، اشتراک دوامدار فعالین بین المللی در حمایت از ایجاد صلح بسیار مهم است. بدون حمایت بین المللی قوی و همآهنگ،  دولت های ضعیف به بسیار دشواری خواهند توانست تا به تنهایی به صلح پایدار دست یابند و این امر برای ما روشن تر است چون  ما پیوسته با تروریزم در پیکار بوده ایم و در عین زمان در جستجوی صلح نیز هستیم. این روش میتواند مفید و کارگر باشد و تا آنوقت ادامه خواهیم داد تا به هدف خود نایل آییم.

برای چندین سال افغانستان در جستجوی حل مسالمت آمیز با عناصر آشتی پذیر از میان مخالفین مسلح دشمن بوده تا باشد که نقطۀ پایان به این جنگ و خشونت که برکشور ما تحمیل گردیده است گذاشته شود.

در این اواخر، تلاشهای ما تحت روند کابل به ما کمک کرده است تا اجماع منطقوی و بین المللی را روی نیاز برای صلح و ثبات کشور خود و منطقه ایجاد نماییم.

در ماه فبروری در جلسۀ دوم روند کابل ما یک پیشنهاد جامع صلح به طالبان ارایه نمودیم.

این پیشنهاد براساس یک روند گستردۀ مشورتی ملی با جامعۀ مدنی افغانستان، جوانان، فعالین زن، نیروهای سیاسی، و شخصیت های مذهبی ارایه گردید.

هدف ما این است تا یک راه حل سیاسی جامع براساس موافقت قابل اعتماد بمیان آید که این راه حل بتواند نیازها و توقعات حکومت افغانستان، مخالفین مسلح، و تمام افغانها را برآورده سازد.

بعضی از اجزای کلیدی این پیشنهاد عبارت از ادغام مخالفین مسلح با جامعه و شامل ساختن انها در روند سیاسی دولت می باشد.

بدون حمایت بین المللی به صلح نمی رسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد