بدون-فشار-بالای-طالبان،-پروسه-صلح-ناکام-است

احمد ضیا مسعود، معاون پیشین رییس جمهور در مراسم سالیاد استاد عبدالعلی مزاری گفت؛ تا زمانیکه فشار لازم بالای طالبان وارد نشود و کنترل ولسوالی ها از قلمرو این گروه خارج نشود، پروسه صلح ناکام خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: احمدضیا مسعود، معاون پیشین رییس جمهور، امروز جمعه(۱۸ - حوت) درکابل، طی مراسم سالیاد استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی گفت:" مردم مشکل ندارند بلکه در رأس مشکلات و چالش های اساسی، حکومت وحدت ملی است . وی افزود که با نادیده گرفتن هویت و ارزش های تاریخی اقوام ساکن در کشور، هیچ دیکتاتوری به اهداف شان نخواهند رسید."

او همچنان می گوید که حکومت اراده قوی برای آوردن صلح و سرکوب مخالفان مسلح ندارد اما تا وقتیکه فشار لازم بالای گروهای تروریستی و طالبان وارد نشود و کنترل محلات و ولسوالی ها از قلمرو این گروه خارج نشود، پروسه صلح ناکام خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت، با وجود که حدود ۵۰ درصد خاک کشور تحت قلمرو مخالفان مسلح قرار دارد، طالبان هیچ وقت حاضر به صلح نخواهند شد.

آقای مسعود همچنان در مورد شهید وحدت ملی گفت که مزاری مردم را بخاطر مبارزه سیاسی بسیج نمود و فرهنگ جدید سیاست را در میان اقوام مختلف کشور و خصوصا در جامعه هزاره، ترویج نمود.

وی تصریح نمود که حکومت باید به اساس خواست های تمام اقوام ساکن بوجود بیاید که متاسفانه اکنون خلاف قانون و ارزش های انسانی بوده و یک حکومت اقتدار گرا و مستبد بالای مردم حاکمیت دارد.

او می گوید که در شرایط کنونی، حکومت مبتنی بر ارزش های قومی کارساز نیست بلکه باید به اساس قانون و خواست های تمام مردم باشد.

احمدضیا مسعود تاکید دارد برای آوردن صلح پایدار و حکومت و نظام مبتنی بر مردم سالاری، قرار است به زودی یک ائتلاف بزرگ سیاسی ایجاد شود که احزاب" جمعیت اسلامی، وحدت اسلامی، جنبش ملی، لوی پکتیا و لوی قندهار" در دو انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری از مجرای این ائتلاف نقش سازنده ای را بازی خواهند کرد.

بدون فشار بالای طالبان، پروسه صلح ناکام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد