برادر-با-محرابیان-روی-مدیریت-سالم-آب-گفتگو-کرد

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا در سفرش به ایران با علی اکبر محرابیان، وزیر انرژی این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای امروز (سه‌شنبه، 16 میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار پیرامون مدیریت آب، همکاری های تخنیکی در زمینه تولید برق در افغانستان، سرمایه گذاری‌ها، استفاده از سیستم‌های آبیاری پیشرفته و افزایش همکاری‌های مشترک در ارتباط به خشک‌سالی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

طبق خبرنامه، آقای برادر گفته است که خشک‌سالی‌های اخیر بر منابع آبی منطقه به ویژه افغانستان تأثیر ناگواری داشته که به دلیل آن آب‌های سطحی و زیرزمینی به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

او افزوده است که در بسیاری از مناطق، مردم افغانستان مجبور به ترک خانه‌های شان شده و برخی دیگر مجبور به مهاجرت گردیده اند.

برادر گفته است: «چندی پیش هیات تخنیکی ایران از دریای هلمند بازدید کردند، آنان این را قبول کردند که آب دریای هلمند از سطح قبلی خود چند برابر کاهش یافته و رویکرد امارت اسلامی در این بخش به جا است».

معاون اقتصادی ریاست الوزرا از ایران خواسته که تجربیات و همکاری‌های تخنیکی خود در زمینه تولید برق را با افغانستان برای تولید برق شریک سازد و منابع سرشاری در عرصه تولید برق آبی، بادی، آفتابی و تولید انرژی از زغال‌سنگ دارد که با استفاده از آن مشکل کمبود برق در داخل کشور حل و صنعت با آن رشد چشمگیری خواهد داشت.

علی اکبر محرابیان، وزیر انرژی در این دیدار در خصوص مبارزه مشترک ایران و افغانستان با خشک‌سالی و همکاری‌های تخنیکی ایران در زمینه تولید برق در افغانستان گفتگو کرده است.

او از همکاری‌های آن کشور در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت سالم  آب و استفاده از آن به آقای برادر اطمینان داده است.

این در حالی است که ملا عبدالغنی‌ برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا در سفر خود به ایران با وزیران خارجه، داخله، انرژی و معاون رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

برادر با محرابیان روی مدیریت سالم آب گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد