برای-اصلاحات-در-امور-انتخاباتی-ناوقت-شده-است

رییس اجرئیه حکومت وحدت ملی در مراسم برگزاری کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان و اعلام مواضع این حزب، گفت؛ آگاهی دهی جهت ثبت نام شهروندان در پروسه انتخابات صورت نگرفته و اصلاحات انتخاباتی ناوقت آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، روز شنبه( ۲ - ثور) در کابل، طی برگزاری کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان و اعلام مواضع سیاسی این حزب، گفت:" روند اصلاحات انتخاباتی برای جلوگیری از تقلب و آگاهی عامه جهت ثبت نام رای دهندگان، نا وقت آغاز شده است."

آقای عبدالله همچنان گفت، فرصت مساعد برای نقش احزاب سیاسی در پروسه انتخابات داده نشده و یک کمبود همیشگی را شامل خواهد شد. بدون نقش احزاب سیاسی، دموکراسی و مردم سالاری تنها در حد حرف باقی خواهد ماند.

او می گوید، اعتراف می کنم که در قسمت نقش احزاب سیاسی در پروسه انتخابات کوتاهی و کم کاری صورت گرفته است.

عبدالله تصریح نمود، از حاکمان توقع دارم که در امور کمیسیون انتخاباتی مداخله ننمایند، بلکه باید زمینه ساز باشد. او گفت، اگر به کمبود ها متمرکز شویم، فرصت ها دوباره از دست خواهند رفت.

وی خاطرنشان ساخت، اگر پروسه ثبت نام رای دهندگان ناکام شود و آگاهی عامه صورت نگیرد، انتخابات، با سرنوشت انتخابات سال ۲۰۱۴ و غیر مشروع مواجه خواهد شد.

رئیس اجرائیه گفت، زیاد شدن فاصله مردم با حکومت، نمونه ای است که مردم نسبت به حکومت بی باور می باشند.

آقای عبدالله تاکید دارد که سیاسیون برای صلح و ثبات و امنیت سراسری در کشور گام های بزرگتر و دقیقی بردارند و نیز  انتخابات ریاست جمهوری باید به موقع آن و بدون کدام تاخیر برگزار شود.

این در حالی است که حدود یک هفته قبل، شمارزیادی از احزاب سیاسی طی یک نشستی، اظهار داشتند که اگر حکومت نقش احزاب سیاسی را در پروسه انتخابات نادیده بگیرند، احزاب، انتخابات را تحریم خواهند نمود.

برای اصلاحات در امور انتخاباتی ناوقت شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد