برای-تحقق-صلح-و-برگزاری-انتخابات-شفاف-تلاش-می-کنیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی تصریح نمود که ما برای برگزاری انتخابات شفاف و همچنان تحقق صلح در افغانستان تلاش می‌نماییم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(13، حوت) در مراسم تحلیف اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی گفت؛ خوشحال هستیم که در راستای تحقق اهداف و آرزوهای مردم افغانستان که برگزاری انتخابات سالم، شفاف و عادلانه می‌باشد، یک گام دیگر در راستای تعدیل انتخابات برداشته شد و امروز شاهد معرفی کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی هستیم که بر اساس اجماع انجام شده است.

رئیس اجرائیه خطاب به کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی گفت که مسئولیت بزرگ را به دوش گرفتید و امروز سوگند بجا آوردید تا در مطابقت به قانون اساسی کشور وظایف تان را صادقانه انجام دهید.

آقای عبدالله خطابه به آنان گفت که در میان کمیشنران قبلی طبعا آدم‌های صادق بودند که در جریان تحقیق و ارزیابی این قضیه مشخص می‌گردد.

وی افزود؛ حکومت وحدت ملی متعهد است که استقلال شما حفظ گردد و امکانات لازم برای‌تان فراهم گردد تا شما بتوانید وظایف و مسوولیت‌های خود را انجام دهید.

عبدالله یاد آور شد که در کمیسیون گذشته متأسفانه میان کمیسیون‌ها و ریاست دارالإنشاءی کمیسیون‌ها همآهنگی لازم وجود نداشت. این نقصیه باید برطرف گردد و شما در هماهنگی کار نمایید.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی  گفت که صلح و انتخابات دو موضوع جدا اند. ما برای برگزاری انتخابات و همچنان تحقق صلح تلاش می‌نماییم.

عبدالله خطاب به کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی تصریح نمود که شما مسوولیت بزرگی به عهده دارید و باید یک میراث خوب از خود با برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه به جا بگذارید.

این درحالی است که رییس جمهور غنی نیز در این مراسم تاکید داشت که هیچ خدشه در روندهای انتخاباتی قابل قبول نیست؛ زیرا سرنوشت ملت به اعمال قانونی اعضای دو کمیسیون بستگی دارد.

برای تحقق صلح و برگزاری انتخابات شفاف تلاش می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد