کمیسیون-های-انتخاباتی-باید-اعتماد-از-دست-رفته-را-برگردانند

معاون دوم ریاست جمهوری از کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخاباتی خواست تا اعتبار از دست رفته را برگردانند.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز شنبه (11 حوت) در مراسم معرفی رییس عمومی اداره عالی بررسی در کابل با اشاره به انتخابات 14 تن به عنوان کمیشنران  جدید کمیسیون‌های انتخاباتی از این افراد خواست که اعتبار از دست رفته کمیسیون‌های انتخاباتی را برگردانند.

آقای دانش گفت که این کمیشنران در یک میکانیسم شفاف و با اعتبار برگزیده شده و نیاز است که روند انتخابات را به صورت شفاف به پیش ببرند.

این درحالی است که حدودا بیست روز پیش از این، قانون تعدیل شده انتخابات به تصویب رسیده و کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی از آنچه سوء استفاده از موقف قانونی شان خوانده می‌شد به دادستانی کل معرفی شدند.

روز گذشته رییس جمهور غنی در حضورداشت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از میان 84 تن نامزد کمیشنر کمیسیون‌های انتخاباتی که از مجرای احزاب و جامعه مدنی معرفی شدند، 14 تن را به حیث کمیشنران کمیسیون‌ها برگزیدند.

از سوی هم، همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت: انتخابات پارلمانی ۱۳۹۷ پر از تقلب بود؛ بنابراین باید نتیجه آن نیز باطل اعلام گردد و انتخابات جدید برگزار گردد.

کمیسیون های انتخاباتی باید اعتماد از دست رفته را برگردانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد