برای-ثـبات-و-همگرایی-از-تـمرکززدایـی-حمایت-می-کنیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که تکت انتخاباتی اش را "ثبات و همگرایی" نام گذاری نموده، گفت: برای تمرکز زدایی قدرت سیاسی و نامتمرکز سازی نظام تلاش خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز یک شنبه(30، جدی) پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوی طی یک نشست خبری گفت که تکت انتخاباتی‌اش شامل رییس جمهور و دو معاون و رییس اجرایی و دو معاون خواهد بود که همه اقشار اجتماعی را در برگرفته و به منظور افزایش مشارکت واقعی مردم در ساختارنظام مبارزه خواهد کرد.

وی، برقراری صلح و ثبات را از اهداف عمده این تیم عنوان کرده بیان داشت که در ادامه تلاش‌ها برای تمرکز زدایی از قدرت سیاسی و نامتمرکز سازی نظام، این تکت انتخاباتی تلاش خواهد کرد.

آقای عبدالله انتخابات پیشرو را صحنه‌ای خواند که تکت‌های مختلف انتخاباتی با درنظر داشت حساسیت وضعیت کشور می‌بایست رقابت سالم را به پیش گرفته و از رقابت‌های ناسالم انتخاباتی پرهیز کنند.

در همین حال صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی در این مراسم گفت؛ حزب جمعیت تصمیم گرفته که داکتر عبدالله را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

او خطوط سرخ اسلامی و مبارزاتی که حزب جمعیت تعقیب می‌کند را چهارچوب دانست که میکانیزم حمایت این حزب از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کرده است.

قابل ذکر است که عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با معاونت اول عنایت‌الله بابر فرهمند عضو حزب جنبش ملی و معاونت دوم اسدالله سعادتی عضو حزب وحدت اسلامی وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شده است.

برای ثـبات و همگرایی از تـمرکززدایـی حمایت می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد