برای-صلح-بین-الافغانی-تلاش-میکنیم-اشغال-افغانستان-توسط-نظامیان-خارجی-پایان-یابد

شاخه انشعابی طالبان تحت رهبری ملا رسول با نشر اعلامیه‌ی خواست حزب اسلامی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان را برحق دانسته و بیان کرده که برای صلح بین الافغانی تلاش میکند.

به گزارش افغان خبر: امضای توافقنامه صلح میان نمایندگان دولت افغانستان و حزب اسلامی، با واکنش های گوناگونی روبرو شده است.

اما به تازگی گروه طالبان انشعابی از این توافقنامه استقبال کرده و صلح را کم‌هزینه ترین راه برای دست یابی به هدف خروج نیروهای خارجی از افغانستان دانسته است.

حزب اسلامی در امضای توافقنامه صلح تاکید کرد که نیروهای خارجی هرچه زودتر از افغانستان بیرون شده و به اشغال افغانستان پایان دهند.

گروه طالبان تحت رهبری ملا رسول این گفته های حزب اسلامی را هدف مشترک دانسته و تصریح کرده که حزب اسلامی یکی از گروه های جهادی بود که علیه اشغالگران مبارزه میکرد.

این گروه طالبان، خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده و بیان کرد که با تمام گروه های جهادی و احزاب سیاسی داخلی روابط حسنه را خواهان است.

همچنان در اعلامیه این گروه آمده است که برای دست یابی به صلح بین الافغانی تلاش میکند.

گروه طالبان بعد از مرگ ملا محمد عمر به دو دسته تقسیم شد که رهبری یک گروه آنرا ملا اختر منصور به دوش گرفت و شاخه دیگر آن تحت رهبری ملا رسول به راه خود ادامه داد.

اما این دو گروه بار ها بین خود به جنگ پرداخته و ده هاتن از دو طرف کشته و زخمی شدند.

در کنار جنگ مسلحانه این دو گروه طالبان به جنگ تبلیغاتی علیه هم نیز آغاز کردند؛ ملا رسول اختر محمد منصور و ملا هیبت الله رهبری فعلی طالبان را وابسته به سازمان استخباراتی پاکستان میداند، و در مقابل ملا هیبت الله و طرفدارانش، ملا رسول را وابسته به حکومت افغانستان میخواند.

برای صلح بین الافغانی تلاش میکنیم/ اشغال افغانستان توسط نظامیان خارجی پایان یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد