برای-کوچی‌ها،-کمک‌رسانی-صورت-گیرد

رئیس‌جمهور غنی خاطرنشان‌ساخته که برای کوچی‌ها در مسیر انتقال، کمک‌رسانی صورت گیرد و با دونرها نیز در مورد منابع صحبت شود. وی تأکید کرد که باید از وضعیت عمومی تحلیل واضح وجود داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ به منظور بحث روی مشکلات مالداران و کوچی‌ها ناشی از خشک‌سالی، شام روز گذشته به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردید.

در ادامه، نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری نیز گزارش اقدامات آن وزارت را در رابطه به تشخیص ساحات و ولایات آسیب‌پذیر، ظرفیت تولید خوراکه‌های حیوانی، پلان توزیع و اقدامات انجام شده در زمینه به جلسه ارائه نمود.

وی پیشنهاداتی را در مورد تخصیص بودجه از جانب وزارت مالیه، سهولت لازم در پروسۀ تدارکات خوراکه حیوانی و در صورت نیاز خریداری مواد خوراکه حیوانی از کشورهای ترکمنستان، تاجکستان و ترکیه مطرح کرد.

وزیر زراعت و مالداری همچنان تقاضا نمود که هیئتی دراین خصوص تعیین شود و پروسۀ توزیع خوراکه‌های حیوانی در همکاری با ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی انجام پذیرد. وی گفت که جهت رسیدگی عاجل به نجات مواشی از هلاکت، پلان اضطراری دوماهه ترتیب‌شده است و درصورتی‌که جواب‌گو نباشد این پلان تا ۹ ماه تمدید می‌گردد.

همچنان رئیس‌جمهورغنی دراین مورد گفت: باید پیش‌بینی از وضعیت وجودداشته باشد که کدام مشکلات با امکانات دست‌داشتۀ داخلی قابل حل است و علوفه موجود باید به دسترس مالداران قرار گیرد و در صورت نیاز از سه کشور متذکره خریداری گردد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که برای کوچی‌ها در مسیر انتقال، کمک‌رسانی صورت گیرد و با دونرها نیز در مورد منابع صحبت شود. وی تأکید کرد که باید از وضعیت عمومی تحلیل واضح وجود داشته باشد.

وی بر توزیع عادلانۀ علوفه و خوراکه‌های حیوانی و نظارت کمیته‌های ولایتی مربوط به حالت اضطرار در همکاری با شوراهای محلی میثاق شهروندی و اردوی ملی تأکید کرد.

برای کوچی‌ها، کمک‌رسانی صورت گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد