برای-گسترش-روابط-دوجانبه؛-هیئت-افغانستان-به-ایران-سفر-میکند

رئیس جمهورغنی در دیدار با وزیر خارجه ایران روز کمیته های همکاری مشترک پنجگانه در عرصه های مختلف میان دو کشور بحث کرده و قرار است در آینده نزدیک برای گسترش همکاری ها هیئت افغانستان به ایران سفر نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، در شهر آستانه پایتخت قزاقستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجۀ ایران ملاقات کرد.

دو جانب پیرامون گسترش همکاری ها در عرصه های گوناگون به ویژه مبارزه با تروریزم صحبت کرده گفتند که حوادث اخیر نشان میدهد که تروریزم تهدید جدی برای افغانستان و سایر کشورهای منطقه و جهان می باشد و باید همه کشورها بدون تفکیک علیه این پدیده مبارزه نمایند.

وزیر خارجه ایران “پروسۀ کابل” را به رهبری دولت افغانستان مثبت خوانده گفت که دولت ایران از برگزاری کنفرانس مذکور حمایت می کند و نقش آنرا برای تأمین صلح و ثبات و همکاری های منطقوی مهم دانست.

در این ملاقات، روی کمیته های همکاری مشترک پنجگانه در عرصه های مختلف میان افغانستان و ایران بحث گردید. دوطرف تصریح کردند که باید کمیته های تشکیل شده، پلان های عملی را هرچه زودتر روی دست گیرند و به همین منظور هیاتی از افغانستان به ایران سفر کند.

در این ملاقات که محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور، شاه‌زمان میوندی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه و ارتباطات ستراتیژیک و نجیب آقا فهیم رئیس حقوق و معاهدات وزارت امور خارجه کشور نیز حضور داشتند.

برای گسترش روابط دوجانبه؛ هیئت افغانستان به ایران سفر میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد