بعد-از-پایان-ماه-مبارک-رمضان-پلان-امنیتی-کابل-را-اعلام-خواهم-کرد

رئیس جمهورغنی در دیدار با اعضای اتحادیه ملی پیشه وران و شماری از کسبه کاران بیان داشته که بعد از عید سعید فطر، پلان امنیتی، ثبات و رفاه کابل را اعلام میکند.

به گزارش افغان نیوز:  محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور شام گذشته با اعضای اتحادیه ملی پیشه وران و شماری از کسبه کاران شهر کابل دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن والی کابل و سرپرست شاروالی کابل نیز حضور داشتند، محمد حسن سپاهی رئیس اتحادیه ملی پیشه وران صحبت کرد.

رئیس جمهور غنی گفت که کابل باید جهت آیندۀ درخشان خود را تثبیت کند و ارادۀ خود را برای زنده گی، وحدت ملی و اتفاق و اتحاد ظاهر نماید.

محمد اشرف غنی گفت که بحران چهل ساله افغانستان باید خاتمه یابد، تا زنده گی عادی که حق هر افغان است، تامین شود.

رئیس جمهور غنی گفت که در دیدارش با رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس شانگهای، برای نخستین بار رئیس جمهور چین اعلام کرد که وزیر خارجه آن کشور را برای میانجیگری میان افغانستان و پاکستان می فرستد.

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه افغانستان بخاطر ترانزیت و داد و ستد کالا ها دیگر محتاج به یک مسیر نخواهد بود، گفت که بعد از این هیچ نیروی بالای گلوی افغانستان بخاطر محتاج نگهداشتن اش به یک مسیر، فشار وارد کرده نمی تواند.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که اجماع مردمی این است که حدود آزادی تعین گردد. وی افزود که تمام مردم به ما دسترسی دارند، زیرا ارگ ریاست جمهوری از تمام افغانستان است و حق هر افغان است که در اینجا بیاید.

محمد اشرف غنی گفت که ما باید از نگاه اجتماعی، اجماع را ایجاد کنیم و حدود آزادی را تعین نمائیم. وی از مردم خواست که در این خصوص صدای شانرا بلند کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد که من در برابر دشمن ذره ای تعلل نکرده و دشمن را برادر خطاب ننموده ام. وی تاکید کرد که منافع ملی و اسلامی حدود ما را تعین می کند.

رئیس جمهور غنی گفت که بعد از عید سعید فطر در گردهمایی بزرگ مردم کابل، پلان امنیتی، ثبات و رفاه کابل را خدمت تان تقدیم می کنم.

رئیس جمهور اضافه کرد که اصلاحات باید با تفاهم اقشار مختلف جامعه رونما گردد. وی افزود که وظیفه من تعادل تمام جامعه است و باید حرف های همدیگر را شنیده و به نتیجه برسیم.

محمد اشرف غنی با اشاره به خواست های پیشه وران گفت که هیچ کسی حق ندارد شما را به پرداخت دالر در معاملات تان مجبور سازد، زیرا قانون اساسی در این خصوص وضاحت دارد و واحد پولی افغانی هویت ماست. وی افزود که به بانک مرکزی و وزارت مالیه هدایت داده است که تمام معاملات به پول افغانی صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که به سایر خواست های تان از جمله توجه به تعلیمات حرفوی و حل مشکل مالیات اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

حسن سپاهی رئیس اتحادیه ملی پیشه وران گفت که دشمن با حمله تروریستی اخیر در شهر کابل دو هدف را دنبال می کرد، نخست بی ثباتی و ایجاد فضای رعب و ترس که بیشتر زیان آن به تاجران و کسبه کاران رسید و دوم ایجاد فاصله میان دولت و مردم و تفرقه اندازی بین مردم.

سپاهی گفت که اتحادیه ملی پیشه وران در کنار حکومت قرار داشته و از دستآوردهای آن حمایت می کند. وی اقدامات مهم دولت را در سال های اخیر در عرصه های مختلف مورد ستایش قرار می دهد.

رئیس اتحادیه ملی پیشه وران از توجه رئیس جمهور به انکشاف سکتور خصوصی تشکری کرد و در رابطه به خیمه های تحصن گفت که حرکت های مدنی خواست و حق قانونی مردم است، مشروط بر اینکه به آسایش و کسب و کار مردم صدمه نرساند.

وی از دولت خواست که در رابطه به رسیدگی به مشکل مردم و خواست های معترضان اقدام نماید و از اقدام آنان بخاطر برداشتن شماری از خیمه ها قدردانی کرد.

آقای سپاهی و همچنان شرین آقا سخی و حاجی صدیق در رابطه به مشکلات پیشه وران و کسبه کاران صحبت کردند و خواهان تجدید نظر در قانون عایدات بر مالیات، حل مشکل بی ثباتی کار ناشی از نبود قانون کرایه و اجاره، کرایه های دالری، قیمت بلند صرفیه برق برای متشبثین، بلند بودن تکس و مالیه و تعلیمات حرفوی گردیدند.

بعد از پایان ماه مبارک رمضان پلان امنیتی کابل را اعلام خواهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد