برخورد-مردانه-افغانی-حتی-از-سوی-رییس-جمهور

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت، از صحبت‌های رییس جمهور مشخص می‌شود که برخورد مردانه افغانی حتی از سوی رییس جمهور نیز نسبت به زنان وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر، امروز( سه‌شنبه، ۱۴ قوس) در نشستی در کابل، سخنان رییس جمهور را یک‌بار دیگر تبعیض‌آمیز خوانده و افزود؛ گفته‌های آقای غنی نشان داد که زنان هنوز هم جنس پایین‌تر در کشور اند.

وی افزود که حاضرین در مراسم بدون این‌که توجه به سخنان رییس جمهور غنی نمایند، متسافانه از وی قدردانی و چک چک نیز کرده‌اند.

خانم سمر علاوه کرد که پس از سخنان رییس جمهور غنی، اعضای پارلمان کشور نیز، روز گذشته به یک خانم نامزد وزیر رای نه‌داده‌اند که نشانۀ تبعیض جنسیتی در شورای ملی کشور می‌باشد.

او خاطر نشان ساخت که ناممکن است که بدون برابری جنسیتی و رفع تبعیض به صلح و پیشرفت‌ برسیم و اضافه کرد که قطع جنگ در کشور هیچ‌گاهی صلح را در کشور آورده نمی‌تواند.

این مقام کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که دولت وحدت ملی باید از تمام موارد که باعث ایجاد تبعیض در برابر زنان می‌گردند، جلوگیری و در تمام برنامه‌های‌‍اش برابری جنسیتی را در نظر بگیرند تا به ارزش‌های حقوق بشر برسیم.

او گفت که نظر به تحقیقات کمیسیون حقوق بشر، خشونت علیه زنان در کشور افزایش یافته و حتا در مواردی این خشونت‌ها توسط مقام‌‌های ارشد دولتی و حتا در سطح یک وزیر صورت گرفته‌است.

این درحالی‌ست که گزارش‌ها حالی از آن است که دو مقام ارشد فرمان‌دهی امنیه ولایت بامیان در هنگام تجاوز جنسی بر یک دختر ۲۰ ساله، از سوی مسؤولان جنایی این ولایت بازداشت شده‌اند.

برخورد مردانه افغانی حتی از سوی رییس جمهور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد