برخی-جریان-های-سیاسی-اهداف-نامقدس-دارند

مولوی عبدالحکیم منیب، رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی و همچنان معین وزارت حج و اوقاف می گوید که برخی جریان های سیاسی در کشور، اهداف مقدس نه بلکه انحرافی دارند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالحکیم منیب، رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان، امروز پنجشنبه( ۶ - ثور) در کابل، طی همایش گرامیداشت از ۸ ثور و اعلان موضع سیاسی شان پیرامون انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی گفت:" برخی از جریان های سیاسی در کشور اهداف منحرف داشته و به دلیل منافع شخصی و کشورهای حامی شان، منافع ملی خود را زیر پا مینمایند."

آقای منیب افزود،  باتوجه به وضعیت بد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، برخی جریان های سیاسی از نام مجاهد سوء استفاده نموده و مجاهدین را بد نام می سازند.

او می گوید که در کشور جنگ نیابتی جریان دارد و مسوولین باید عاقلانه در مورد سرنوشت سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور تصمیم بگیرند، جنگ برنده ندارد و راه حل نیست.

وی خاطرنشان ساخت، حکومت و دولتمردان در تلاش کنار زدن برخی از احزاب تاثیر گذار در کشور هستند.

وی علاوه نمود، حکومت و کمیسیون انتخابات باید برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه میکانیزم مشخص و درست را روی دست بگیرند. روند ثبت نام رای دهندگان و توضیع تذکره های کاغذی در شرایط کنونی به هیچ نوع تضمین کننده شفافیت در انتخابات نیست.

وی تصریح نمود، حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان با استفاده از هر فرصتی، خواهان برگزاری انتخابات شفاف بوده و مانند سایر احزاب برای تحریم انتخابات تلاش نمی ورزد.

وی تاکید دارد که حکومت و سایر جریان ها و احزاب سیاسی نه باید بسوی انحراف روی بیاورند، و همچنان از مخالفان مسلح می خواهیم که حملات تروریستی و وحشیانه شان را بالای مدارس و مساجد توقف دهند.

این درحالی است که حدود دو هفته قبل، شماری از  احزاب سیاسی در یک نشست خبری، به دلیل کمرنگ ساختن نقش آنان در پروسه انتخابات از سوی حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات،  گفته بودند که اگر حکومت در تلاش حذف و نادیده گرفتن احزاب سیاسی باشد، انتخابات را تحریم خواهیم کرد.

برخی جریان های سیاسی اهداف نامقدس دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد