برخی-رسانه‌ها-احساسات-دینی-را-مجروح-می‌سازند

استخبارات حکومت طالبان می‌گوید: برخی رسانه‌ها مواردی را نشر می‌کنند که امنیت ملی را تهدید و احساسات دینی مردم را جریحه دار می‌سازند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه استخبارات طالبان در پیوند به بازداشت خبرنگاران آمده است: «عناصر شریر و شرانداز، مواد تبلغاتی خود را علیه نظام از محتویات این رسانه‌ها دریافت می‌کردند.»

طبق اعلامیه، ارگان‌های مربوطه مکررا در نشستی با مسوولان رسانه‌ها، تلاش کردند تا از راه تفاهم جلو نشر و پخش برنامه‌های «ضد امنیت داخلی و غیرشرعی» گرفته شود، اما این رسانه‌ها به خواست‌های مشروع و قانونی پاسخ مثبت ندادند.

با این حال، در اعلامیه‌ی ریاست عمومی استخبارات طالبان آمده است که ارگان‌های ذی‌ربط مجبور شدند تا از راه فشار وارد عمل شوند.

در اعلامیه تأکید شده است که طالبان در روشنایی اسلام و حدود شریعت به آزادی بیان متعهد اند، اما به کسی اجازه نمی‌دهند که زیر نام‌های مختلف، «مقدسات و ارزش‌های اسلامی» مردم افغانستان را زیر پا کرده و امنیت فکری و روانی مردم و یا امنیت ملی کشور را با تهدید مواجه کنند.

این اظهارات استخبارات طالبان یک روز پس از آن بیان شد که اعضای ادارهٔ طالبان سه کارمند تلویزیون طلوع به شمول مسوول بخش خبر، یک گویندۀ خبر و یک کارمند دیگر این رسانه را بازداشت کردند.

لطف الله نجفی‌زاده، رییس پیشین شبکهٔ خبری طلوع نیوز، روز جمعه گفت که طالبان مشاور حقوقی و خپلواک ساپی، مسوول خبر‌های این شبکهٔ تلویزیونی را، پس از بازجویی رها کرده اند، اما بهرام امان،‌ گویندهٔ آنرا هنوز در بند نگهداشته اند.

اما تلویزیون طلوع ساعت قبل در یک تویت نوشت که بهرام امان نیز از بازداشت طالبان آزاد شده است.

شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در واکنش به بازداشت سه تن از کارمندان طلوع نیوز، اعلام کرده که مسوولان حکومت طالبان باید سلسله بازداشت و ترساندن ژورنالیستان را متوقف کنند.

برخی رسانه‌ها احساسات دینی را مجروح می‌سازند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد