سازمان-ملل-برای-حفاظت-از-خبرنگاران-افغان-فوری-اقدام-کند

سازمان گزارش‌گران بدون مرز در نامه‌ای به ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان خواهان اقدام هرچه عاجل برای دفاع از روزنامه‌نگاران و آزادی رسانه‌ها در این کشور شد.

به گزارش افغان نیوز؛ در نامه‌ای گزارش‌گران بدون مرز که روز گذشته نشر شد، آمده است که روزنامه‌نگاران افغان خودسرانه بازداشت می‌شوند و محدودیت‌های جدیدی بر آنان و رسانه‌ها در این کشور وضع شده است.

آنتوان برنارد، مسوول دادخواهی گزارش‌گران بدون مرز با اشاره به ادامه‌ی دست‌گیری روزنامه‌نگاران و بیش‌تر شدن فشار به رسانه‌ها می‌گوید: «وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان نباید از نظر جامعه‌ی جهانی دور بماند.»

نام‌برده افزود: «از ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل متحد، حداکثر تلاش برای حمایت از روزنامه‌نگاری آزاد، کثرت‌گرا و مستقل را انتظار داریم.»

این سازمان اضافه کرده که وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان به‌گونه‌ی بی‌سابقه‌ای بدتر شده است.

به گفته‌ی این سازمان، آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در نتیجه محدودیت‌های جدید، به‌ویژه از آغاز سال ۲۰۲۲ شدت یافته و باعث نگرانی گسترده در رسانه‌ها شده است.

بر اساس گفته‌های گزارش‌گران بدون مرز حداقل ۵۰ کارمند رسانه‌ها از ۱۵ اگست سال گذشته‌ تا ۴ فبروی سال روان میلادی توسط نیروهای طالبان بازداشت شده‌اند.

پیش از این، یوناما نیز از طالبان خواسته بود با خبرنگاران «گفت‌وگوهای سازنده» داشته باشند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که با روی‌کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، محدودیت‌های زیادی بر کار رسانه‌ها وضع شده است.

سازمان ملل برای حفاظت از خبرنگاران افغان فوری اقدام کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد