برنامه-دقیقی-در-گرفتن-تذکره-وجود-ندارد

محمد علم ایزدیار، نائیب اول مجلس سنا می گوید که در گرفتن تذکره برای اشتراک در انتخابات، هیچگونه قیودات و برنامه مشخصی وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا، امروز یکشنبه( 2 - ثور) در کابل، طی نشست مجلس سنا، گفت:" در گرفتن تذکره برای اشتراک در انتخابات، هیچگونه قیودات و برنامه مشخصی وجود ندارد."

وی افزود، اداره ثبت و احوال نفوس باید به اساس منبع برای شهروندان تذکره بدهند، در غیر آنصورت زمینه تقلب در انتخابات فراهم خواهد شد.

آقای ایزدیار علاوه نمود، کارمندان امور کمیسیون مستقل انتخابات هر روز باید از تمام ولایت فهرست ثبت کنندگان را در مرکز ارائه و نشر نمایند تا از زمینه سازی تقلب جلوگیری به عمل آید.

وی تاکید دارد که حکومت باید در تامین امنیت مراکز ثبت نام رای دهندگان توجه جدی داشته باشد.

از سوی هم، انارگل هنریار، یکتن از اعضای مجلس سنا گفت:" احزاب سیاسی باید در پروسه ثبت نام رای دهنده گان، نظارت از تقلب و آگاهی دهی نقش اساسی داشته باشند."

خانم انارگل افزود، مردم به دلیل عدم امنیت و آگاهی آمادگی تذکره گرفتن را ندارند.

وی خاطر نشان ساخت، هر کدام از گاردهای شخصی من، از سه سایت انتخاباتی تذکره گرفته اند.

این عضو سنا تاکید دارد که اگر نظارت و کنترول درست از سایت های انتخاباتی صورت نگیرد و امنیت مراکز ثبت نام تامین نگردد، انتخابات به چالش کشیده خواهد شد.

این درحالی است که قبل از ظهر امروز یکی از مراکز رایدهی در دشت برچی کابل، ناحیه ششم حوزه امنیتی مورد حمله انتحاری قرار گرفت و ده ها تن کشته و زخمی برجا گذاشت.

برنامه دقیقی در گرفتن تذکره وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد