برنامه‌ریزی-امریکا-برای-خروج-محتاطانه-از-افغانستان

نماینده وزارت دفاع امریکا می‌گوید که برنامه‌ریزی محتاطانه جریان دارد تا در بهار سال آینده همه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز سه‌شنبه(1، میزان) در نشست استماعیه کانگرس به نمایندگان مجلس امریکا گفت که مذاکره‌کنندگان باید برای حل مسئله کشور خود یک راه‌حل پیدا کنند و امریکا نمی‌خواهد نظام خود را در افغانستان تحمیل کند.

کاهش نیروهای امریکایی به سطح ۴ تا ۵ هزار تن، بخش دیگری از توضیحات خلیلزاد به کانگرس بود. او گفت که کم شدن نیروهای امریکایی در افغانستان از این سطح بستگی به تطبیق شرایط دارد.

فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان همچنین از سطح بلند خشونت‌ها همزمان با آغاز روند مذاکرات بین‌الافغانی انتقاد کرد و گفت که نیاز است خشونت‌ها کاهش یابد.

از طرفی هم، نماینده وزارت دفاع امریکا در این نشست درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توضیح داد و گفت که برنامه‌ریزی محتاطانه جریان دارد تا در بهار سال آینده همه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند.

این درحالی است که هیأت‌های مذاکره‌کننده حکومت افغانستان و طالبان پس از ده روز از افتتاح مذاکرات در قطر، هنوز درباره آغاز مذاکرات رسمی به توافق نرسیده‌اند.

برنامه‌ریزی امریکا برای خروج محتاطانه از افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد