خلیل‌زاد-امریکا-مذاکرات-بین‌الافغانی-را-زیر-نظر-دارد

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا می‌گوید که امریکا روند مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان را از نزدیک زیر نظر دارد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز سه‌شنبه(1، میزان) در نشست استماعیه کانگرس به نمایندگان مجلس امریکا گفت که اطمینان می‌دهد در این مذاکرات، نماینده‌های همه اقلیت‌های افغانستان با حضور شان یک راه‌حل سیاسی برای پایان جنگ پیدا کنند.

خلیل‌زاد افزود که امریکا به حمایت از حقوق زنان و اقلیت‌ها متعهد است و این موارد شامل مذاکرات بین‌الافغانی نیز می‌شود. امریکا به همین دلیل روند مذاکرات را از نزدیک زیر نظر دارد.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در این نشست همچنین گفت مذاکره‌کنندگان باید برای حل مسئله کشور خود یک راه‌حل پیدا کنند و امریکا نمی‌خواهد نظام خود را در افغانستان تحمیل کند.

او در عین حال گفت که هیأت‌های مذاکره کننده دو طرف باید اختلافات سیاسی خود را کنار گذاشته و برای رسیدن به یک توافق تلاش کنند.

زلمی خلیل‌زاد اضافه کرد که به رهبران افغان با تاکید بیان کرده که از فرصت پیش آمده برای صلح استفاده کنند. به گفته او، پس از خروج شوروی از افغانستان از فرصت‌ها استفاده درست نشده و این هم فرصت دیگری برای آن‌ها است.

کاهش نیروهای امریکایی به سطح ۴ تا ۵ هزار تن، بخش دیگری از توضیحات خلیلزاد به کانگرس بود. او گفت که کم شدن نیروهای امریکایی در افغانستان از این سطح بستگی به تطبیق شرایط دارد.

فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان همچنین از سطح بلند خشونت‌ها همزمان با آغاز روند مذاکرات بین‌الافغانی انتقاد کرد و گفت که نیاز است خشونت‌ها کاهش یابد.

آقای خلیل‌زاد افزود که در همین حال هیأت‌های مذاکره‌کننده دو طرف پس از ده روز از افتتاح مذاکرات، تا هنوز درباره آغاز مذاکرات رسمی به توافق نرسیده‌اند.

خلیل‌زاد: امریکا مذاکرات بین‌الافغانی را زیر نظر دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد