بروز-تنش-میان-رئیس-جمهور-واصحاب-رسانه

نشست خبری رئیس جمهورغنی با نارضایتی خبرنگاران، خاتمه یافت، اما برخورد خشن گارد های امنیتی ریاست جمهوری خبرنگاران را بیشتر در مقابل ارگ قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی روز گذشته بعد از سفر به سه کشوراسترالیا، اندونزیا و سنگاپور در یک کنفرانس خبری ظاهر شد تا لحظه یی به پرسش خبرنگاران پاسخ دهد.

اما همه خبرنگاران از این فرصت که به ندرت در اختیار خبرنگاران قرار میگیرد، تا از شخص اول کشور جواب های خود را دریافت نمایند برخوردار نبود و تنها سه خبرنگار سوال های شان را مطرح کردند که سوال یکی از خبرنگاران بی جواب ماند.

هنگامی شریف امیری خبرنگار یکی از تلویزیون های خصوصی در مورد حاکمیت قانون از رئیس جمهور سوال پرسید، آقای غنی در جواب گفت که این سوال شما بیرون از بحث امروز است.

گذشته از آن شماری دیگر از خبرنگاران که قرار بود سوال مطرح نمایند، حتی فرصت پرسش شان را به دست نیاورند.

اما بعد از کنفرانس؛ خبرنگاران با برخورد خشن گارد های امنیتی ریاست جمهوری نیز روبرو شدند و این امر کارمندان رسانه یی را بیشتر ناراحت ساخت.

پس از آن در بک نشست تلویزیونی شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری نیز از عملکرد رئیس جمهور دفاع کرد و خبرنگاران را متهم به غیر مسلکی بودن نمود.

آقای مرتضوی در این برنامه گفت که یک نهاد خبرنگاری حدود دو هزار کارت خبرنگاری توزیع کرده و در حال حاضر حتی یک کچالو فروش نیز خبرنگار شده است.

مجیب خلوتگر رئیس اجرایی دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) با رد گفته های آقای مرتضوی بیان کرد که تمام خبرنگاران حق دارند در مورد وضعیت کنونی کشور از رئیس جمهور سوال نمایند و غنی مکلف است که پرسش های آنان پاسخ دهد.

او علاوه نمود که در حال حاضر حکومت افغانستان، رئیس جمهور مسلکی ندارد و تمام وزارت خانه ها از سوی وزیران غیر مسلکی اداره میشود و در چنین شرایط حکومت خواستار خبرنگار مسلکی است.

از سوی هم خبرنگاران سخنان سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری به خبرنگاران توهین آمیز دانسته است.

بروز تنش میان رئیس جمهور واصحاب رسانه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد