پاکستان-از-لیست-کشورهای-دوست-افغانستان-حذف-شد

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد، افغانستان غیر از پاکستان با همه کشورهای منطقه و جهان روابط تجاری و سیاسی دارد و پاکستان به دلیل دشمنی با افغانستان دیگر در لیست کشورهای دوست و همسایه افغانستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی، سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک شنبه(13 حمل) در کنفرانس مطبوعاتی که به منظور بیان اهداف سفرهای اخیر رئیس جمهور کشور به سه کشور آسترلیا، اندونزی و سنگاپور که در کابل برگزار شده بود گفت: رئیس جمهور در این سفرها از کشورهای میزبان خواستار همکاری در زمینه های ایجاد روابط تجاری، زراعت، معادن، تحصیلات و ارتقای ظرفیت اداره های ملکی خواهد شد.

آقای مرتضوی تصریح نمود که هدف اساسی آقای غنی حول محور اساسی همکاری با افغانستان در بخش های انکشاف معادن و استخراج آن به صورت قانونی توسط دولت افغانستان انجام شود تا جلو سوءاستفاده گران و مخالفانی که از این معادن عواید به دست می آورند گرفته شود.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت که "رهبریت افغانستان می خواهد تمامی نیازمندی های تجاری و اقتصادی که با پاکستان دارد را با ایجاد روابط با کشورهای منطقه تامین نماید؛ تا دیگر نیازی به محصولات وارده از پاکستان را نداشته باشیم."

او همچنان خاطر نشان ساخت، بندرچابهار به روی تاجران باز است و سرمایه گذاران می توانند معاملات تجاری شان را با کشورهای بدیل روی  دست گیرند.

شاه حسین مرتضوی گفت: راه اندازی خط آهن افغانستان که از چین به مزار شریف کشیده شده است می تواند زمینه ارتباط تجاری افغانستان را علاوه بر چین با ایران نیز بهبود بخشد.

وی اضافه می کند رئیس جمهور غنی در استرلیا با مقامات بلند پایه این کشور روی مسایل زراعتی و توسعه اقتصادی کشور بحث و گفتگوی می نماید و بعد از آن به روز دوشنبه با مقامات اندونزیایی در حوزه همکاری هاو امضای تفاهم نامه روابط اسلامی امضا خواهد نمود.

شاه حسین علاوه کرد که آقای غنی بعد از این دو کشور روز پنج شنبه عازم سنگاپور خواهد شد و با رئیس جمهور و صدراعظم و شماری از تاجران این کشور روی ظرفیت های افغانستان صحت خواهد کرد.

 

پاکستان از لیست کشورهای دوست افغانستان حذف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد