بریتانیا-برای-حل-مشکل-کابل-اسلام-آباد-تلاش-میکند

نیکولاس کی سفیر بریتانیا در کابل می‌گوید: افغانستان و پاکستان دو کشور همسایه اند و بریتانیا برای کاهش تنش بین دولت های کابل و اسلام آباد تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نیکولاس کی سفیر بریتانیان در کابل امروز (پنج 5 دلو) در یک کنفرانس خبری در سفارت بریتانیا در کابل گفت: افغانستان و پاکستان دو کشور همسایه اند و باید روابط خوب باهم دیگر داشته باشند که دولت بریتانیا برای کاهش این تنش تلاش میکند.

آقای نیکولاس گفت: دولت بریتانیا سیاست واضح و شفاف در قبال تروریستان دارد و هر کشور که از گروه‌های تروریستی حمایت کند، با ان کشور مخالف است و توصیه میکند که دست از حمایت تروریستان بردارند.

سفیر بریتانیا تاکید کرد: تروریستان روز گذشته در حمله بر کودکان در شهر جلال آباد وحشت ایجاد کردند و نشان دادند که به هیچ فردی رحم ندارند حتی به کودکان و افراد ملکی بیگناه.

آقای کی بیان داشت: "ما بعنوان همکار بین المللی دولت و ملت افغانستان چنین حمله را مردود میدانیم و ما نباید اجازه دهیم که تروریستان ما را پریشان سازند." او افزود: ما در بخش های ملت سازی، سیاسی، اقتصادی و آموزش دولت افغانستان را همکاری میکنیم.

به گفته سفیر بریتانیا در افغانستان 3.3 میلیون افغان نیاز به کمک بشر دوستانه دارند که این امرخیلی مهم است. این مقام بریتانیا در رابطه به برگزاری انتخابات سال آینده افغانستان نیز گفت: انتخابات باید در زمان تعیین شده اش برگزار شود انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی باید در سال 2018 و انتخابات ریاست جمهوری نیز در سال 2019 برگزار گردند.

آقای کی تاکید کرد: کمیسیون با همکاری دولت و احزاب سیاسی باید زمینه انتخابات شفاف و مستقل را فراهم سازد.

تنش های میان اسلام آباد وکابل در جریان چند سال گذشته همواره وجود داشته اما این تنش ها گاه به تنش های نظامی در مرز دیورند نیز منجر شده است.

اما علت اصلی اختلاف کج روی های دولت پاکستان در امر مبارزه با تروریزم است.

بریتانیا برای حل مشکل کابل-اسلام آباد تلاش میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد