به-کسی-اجازه-مداخله-در-امور-داخلی-افغانستان-نمی-دهیم

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء ا.ا.ا در دیدار با آقای حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت که به کسی اجازه مداخله در امور داخلی خود نمی دهیم و کشورهای همسایه لازم است برای بهبود روابط گام های اساسی بردارند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر ریاست الوزار ا.ا.ا در حساب ایکس خود از ملاقات ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء روزشنبه یازدهم سنبله 1402 با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران درکابل خبر داده و می افزاید که در این ملاقات آقایان قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشتند.

در این خبرنامه آمده است که ملا برادر به طرف ایرانی بیان داشته که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی کند و نیز به کسی اجازه نمی دهد، که در امور داخلی افغانستان مداخله نماید.

این گفته های ملابرادر درحالی به نماینده ایران در این دیدار گفته می شود که چند روز قبل نیز آقای متقی سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا.ا در کنفرانسی که از سوی علما برای حمایت از حکومت ا.ا. برگزار گردیده بود، با اشاره به سخنان مقامات ایرانی درباره تشکیل حکومت همه شمول و فراگیرگفت، که ما در امور داخلی مانندکشورهای همسایه دخالت نمی کنیم و آنها نیز در امورات داخلی ما دخالت نکنند.

در ادامه گفتگو ها ملا برادر تاکید می کند که برای بهبود روابط لازم است که ایران و سایر کشور های همسایه گام های اساسی بر دارند و به هیچ‌کس فرصت صدمه زند به مناسبات را مساعد نسازند.

در این دیدار نماینده ویژه و سفیرایران به روابط تاریخی دو کشور اشاره کرده و گفته است که ایران جهت حفظ منافع سیاسی و اقتصادی هر دو کشور در هر زمان سعی و تلاش نموده است.

آقای قمی در ادامه افزود که ایران علاقمند گسترش همکاری با افغانستان در بخش های گوناگون از جمله  اقتصادی، زراعتی و صنعتی  است .

به کسی اجازه مداخله در امور داخلی افغانستان نمی دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد