بی-توجهی-به-مشکلات-ثبت-نام-رای-دهندگان،-انتخابات-را-ناکام-میسازد

محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح کشور تاکید داشت که با درنظرداشت مشکلات جاری فرا راه پروسه ثبت نام و توزیع تذکره، اگر برای حل این مشکلات کوتاهی صورت گیرد، انتخابات های پیش رو ناکام می شوند.

به گزارش افغان نیور: محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، امروز چهار شنبه( ۱۹ - ثور) در یکی از مراکز ثبت نام انتخابات، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" زمان پروسه ثبت نام و توزیع تذکره باید تمدید شود، زیرا بسیاری از شهروندان به دلیل فرصت کم، هنوز نتوانسته اند در این پروسیه حاضر شوند.

وی همچنان افزود، متاسفانه مرکز ثبت نام رای دهی در دشت برچی محدود در نظر گرفته شده و تجمع مردم باعث شد تا حادثه ۲ ثور در این مرکز رخ بدهد.

آقای خلیلی می گوید: روز گذشته پیرامون مشکلات و چالش های موجود فرا راه پروسه ثبت نام،  توزیع تذکره و محدودیت مراکز ثبت نام در غرب کابل، با رئیس جمهور گفتگو کرده و آقای غنی  با این پیشنهاد موافقت کرده و اظهار داشته است که کمیسیون مستقل انتخابات همکاران بین المللی شان را جهت ایجاد یک راه حل معقول برای نصب استیکر دعوت خواهد کرد. بنابر این روش جدید نصب استیکر در پشت تذکره ها، افزایش مراکز ثبت نام و تدابیر جدی امنیتی از سوی کمیسیون در همکاری با ارگان های امنیتی روی دست گرفته خواهد شد.

وی تاکید دارد که با وجود مشکلات جاری فرا راه این پروسه، اگر کوتاهی صورت گیرد، قطعا در دو انتخابات سال آینده ناکام خواهیم بود.

از سوی هم عباس بصیر، مشاور ارشد رئیس جمهور غنی که در پروسه ثبت نام اشتراک ورزیده بود، اظهار داشت:" حضور مردم در پروسه ثبت نام و توزیع تذکره های کاغذی از آغاز بنا به دلایلی، ضعیف و کمرنگ بود."

آقای بصیر همچنان خاطر نشان ساخت، کمیسیون مستقل انتخابات در قسمت اطلاع رسانی و آگاهی دهی شهروندان از این پروسه کوتاهی کرده و وظیفه اصلی شان را بصورت درست انجام نداده است.

بی توجهی به مشکلات ثبت نام رای دهندگان، انتخابات را ناکام میسازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد