بیش-از-شکایت-انتخاباتی-در-کابل-به-ثبت-رسیده-است

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده که در روز انتخابات، رایدهندگان هزاران شکایت انتخاباتی را به ثبت رسانده که بیشترین رقم شکایت را شهروندان کابل داشته است.

به گزارش افغان نیوز: علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز یک شنبه 29 میزان اعلام کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی به شکایات بسیاری از شهروندان رسیدگی کرده اند.

وی افزود که ایجاد بی نظمی ها در شماری از سایت های رایدهی باعث تلف شدن حق رای شماری از شهروندان گردیده است.

بر اساس گزارشات کمیسیون شکایات انتخاباتی؛ در ولایات ارزگان ۳۷شکایت، بادغیس ۵۵شکایت، بلخ ۹۵، بدخشان ۱۲۲، پکتیا ۱۱۳، تخار ۲۷، دایکندی ۴۷، سری پل ۷۹، فاریاب ۱۸۴، کابل ۱۷۰۰، لغمان ۲۸ ، ننگرهار ۳۵۶، هرات ۶۴۹ و هلمند ۱۲۵ شکایت به ثبت رسیده است.

او علاوه کرد که این امر نشاندهنده این است که کمیسیون شکایات انتخاباتی برای مردم به عنوان یک مرجع قانونی اکنون در سطح کشور جا افتاده و مورد اعتماد مردم افغانستان قرار دارد.

او علاوه کرد که خدمات رسانی برای رایدهندگان بسیار اندک بود و مردم کمتر از مزیت های انتخاباتی به صورت درست مستفید شدند، اما در کل روند انتخابات قناعت بخش است.

به گفته روحانی اکنون نیز مشکلات وجود دارد که طرح آن به دلیل اینکه صدای مردم برای ما شنیده شود و دوم اینکه باید از این پروسه مدیریت درست صورت گیرد و می باشد.

عدم مدیریت زمان از سوی کارمندان کمیسیون انتخابات، عدم وجود لیست رایدهندگان در شماری از محلات رایدهی، کار نکردن سیستم بایومتریک و ایجاد بی نظمی ها از جمله مهمترین شکایاتی است به این کمیسیون رسیده است.

اما هنوز کمتر کسی در مورد تقلب در روند انتخابات شکایت درج کرده که مورد بررسی قرار دارد.

یکی دیگر از مشکلات جدی که عملا احساس می شد کم بود برگه های رایدهی می باشد که شکایت شهروندان نیز از کمبود مواد و برگه های رایدهی  زیاد است.

وی گفت هر نوع گزارش و درج شکایات شهروندان روند انتخابات را شفاف تر می سازد و باید شهروندان از حق شان استفاده نمایند.

بیش از 1700شکایت انتخاباتی در کابل به ثبت رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد