حضور-مردم-در-انتخابات،-پیام‌هایی-روشنی-برای-طالبان

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با سفیر امریکا در افغانستان گفت که مردم با حضور گسترده شان به پای صندوق های رای، برای طالبان و حامیان آن نشان دادند که از دموکراسی و ارزش‌های دموکراتیک حمایت می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (سه شنبه ۱ عقرب ۱۳۹۷) با آقای جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این نشست روابط دوجانبه میان ایالات متحده و افغانستان،‌ برگزاری انتخابات پارلمانی و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در کشور به بحث گرفته شد.

سفیر ایالات متحده مشارکت گسترده مردم را در انتخابات پارلمانی به رییس اجراییه و مردم افغانستان تبریک گفت. آقای جان بس حضور مردم را در روز انتخابات گامی در راستای تقویت نظام خواند.

رییس اجراییه با تشکر از کمک‌ها و حمایت گسترده ایالات متحده از برگزاری انتخابات تاکید نمود که حضور گسترده مردم پیام‌هایی روشنی برای طالبان،‌ حامیان طالبان و جامعه جهانی داشت. مردم افغانستان با حضور گسترده خود نشان دادند که از دموکراسی و ارزش‌های دموکراتیک حمایت می‌کنند.

این درحالی است که حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که باید نخست تلاش‌های صلح نتیجه می‌داد و سپس انتخابات برگزار می‌شد. زیرا اگر به بهای تامین صلح در افغانستان، برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان "ده سال هم" به تاخیر می‌افتاد، ارزش داشت.

حضور مردم در انتخابات، پیام‌هایی روشنی برای طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد