تا-دو-روز-دیگر-توافقنامه-صلح-از-سوی-غنی-و-حکمتیار-امضا-میشود

ریاست جمهوری گفته که تا دو روز دیگر توافقنامه صلح از سوی رئیس جمهورغنی و گلبدین حکمتیار امضا خواهند شد و بعد از آن اقدام برای برداشتن تحریم های جهانی علیه این حزب صورت میگیرد.

به گزارش افغان خبر: هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری در صحبت با رسانه ها بیان داشته که تا پایان هفته جاری توافقنامه صلح میان گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و رئیس جمهورغنی به امضا خواهد رسید.

سخنگوی ریاست جمهوری در صحبت هایش افزوده که بعد از امضای مرحله دوم توافقنامه صلح میان رئیس جمهور کشور و رهبر حزب اسلامی، برای برطرف کردن تحریم ها علیه این حزب اقدام خواهد شد.

او علاوه کرد که رفع تحریم های جهانی علیه این حزب زمان بیشتری را در برخواهد گرفت، اما با تقاضای رسمی دولت افغانستان در این راستا جامعه جهانی اعلام آمادگی کرده است.

قابل ذکر است که روز پنج شنبه گذشته توافقنامه صلح میان نماینده حزب اسلامی شاخه حکمتیار، شورای عالی صلح و نماینده دولت افغانستان به امضا رسید.

روند مذاکرات صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان 5 ماه را در بر گرفت و بعد از تلاش های زیادی قرار بود پیش از عید قربان به امضا رسد اما ظاهرا در این مورد میان رهبران حکومت توافق نظر وجود نداشت.

تا دو روز دیگر توافقنامه صلح از سوی غنی و حکمتیار امضا میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد