گفته-های-حامد-کرزی-در-مورد-حقوق-طالبان-دور-از-منطق-است

سناتوران از اظهارات اخیر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور  مبنی بر "گروه طالبان حق دارند بخشی از خاک کشور را تصرف شوند"، انتقاد کردند و این بیانات وی را غیرقابل قبول، غیرمسوولانه و دور از منطق دانستند.

به گزارش افغان خبر؛ رئیس جمهور پیشین به تازگی در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است طالبان نیروی افغانی هستند و حق دارند که مناطق مختلف افغانستان را تصرف کنند.

کرزی در این مصاحبه خود افزود: "طالبان از کجا هستند؟ طالبان افغان هستند؟ اگر افغان هستند یک نیروی افغان می‌آید یک جایی را می‌گیرد ما هم یک افغان هستیم. پس در صورتی که ما یک جایی را می‌گیریم ما چه حقی داریم؟ آنها هم میتوانند بگیرند".

این اظهارات آقای کرزی واکنش‌های گسترده شهروندان، سیاسیون و نمایندگان مردم در شورای ملی را به همراه داشت.

صدیقی، یکی از سناتوران در نشست عمومی  امروز مجلس سنا گفت؛ اظهارات اخیر آقای کرزی بدین معنی است که او در جریان ۱۴ سال حکومتش با طالبان در ارتباط بوده و حامی این گروه بوده است.

وی افزود: کرزی از یک سو از طالبان حمایت می‌کند و از سوی دیگر، خود را رئیس جمهور می‌داند، پس مسوولیت آنهایی را که توسط طالبان به شهادت رسیدند، چه‌کس به عهده می‌گیرد؟.

این عضو مجلس سنا از حکومت وحدت ملی خواست تا به این قضیه رسیدگی کند.

فیصل سمیع، عضو دیگر مجلس سنا بیان داشت؛ اظهارات کرزی غیر مسئولانه و دور از منطق است. آقای سمیع افزود: "من تاسف می کنم فردی که افغانستان را چهارده سال رهبری کرده، چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند".

به گفته او، بیان چنین اظهاراتی جفا در حق فرزندان کشور است که در جنگ با دشمن به خاک و خون کشیده می‌شوند.

نظر محمد فقیری، عضو دیگر مجلس سنا نیز با انتقاد از کرزی، گفت: کرزی حرف‌های بسیار اشتباهی بیان کرده است.

سرانجام فرهاد سخی، معاون اول مجلس سنا که ریاست جلسه امروز را به عهده داشت، گفت: نمایندگان مردم، توقع چنین اظهاراتی از آقای کرزی نداشتند.

آقای سخی از کرزی خواست تا به قانون اساسی احترام بگذارد و بیش از این باعث «آزار و اذیت» مردم نشود.

رئیس جمهور پیشین در گذشته نیز به نحوه اظهاراتی داشته است که در حمایت از طالبان تلقی میشد. از جمله این که گفته بود، طالبان به وی اطلاع داده که این گروه از انفجارات وقتل هایی که بنام طالبان صورت می گیرد، بی خبر اند.

 

گفته های حامد کرزی در مورد حقوق طالبان دور از منطق است

پیام ها

  • غلام سخی

    2016-09-28 13:57:25

    اظهارات اخیر کرزی در مورد اینکه طالبان هم حق دارند قسمتهای از خاک کشور را بګیرند بسیار ابلهانه وکودنانه است

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد