تاکنون-بیش-از-میلیون-و-دو-صد-هزار-تن-ثبت-نام-کرده-اند

سید حفیظ الله هاشمی عضو، منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، روند ثبت نام رأی دهنده گان را موفق اعلام نمود و گفت که تا اکنون بیش از ۸ میلیون و دو صد هزار تن ثبت نام شده اند.

به گزارش افغان نیوز: سید حفیظ الله هاشمی عضو، منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، روند ثبت نام رأی دهنده گان را موفق اعلام نمود و گفت که تا اکنون بیش از 8 میلیون و 2 صد هزار تن ثبت نام شده اند که از این میان بالغ بر 2 میلیون و هفت صد هزار تن آن زنان هستند. همچنان نامبرده در مورد نشر فهرست ابتدایی کاندیدان نیز معلومات ارایه نمود.

آقای هاشمی اسنادی را به رسانه ها نشان داد که بر بنیاد آن کتاب های ثبت نام به ولایت ننگرهار ارسال شده بود و توضیح داد که نشر برخی گزارش ها مبنی بر فرستادن کتاب های ثبت نام به ولایات نباید ذهنیت هارا مغشوش سازد چون این تصمیم، قانونی و بر اساس طرزالعمل های این اداره صورت می‌گیرد و هیچگونه تخطی و پنهان کاری در آن وجود ندارد.

از سوی هم، زمری قلم یار رییس عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات گفت مراکز ثبت نام در صورت کمبود مواد انتخاباتی اجازه ندارند تا از مواد دیگر مراکز استفاده کنند و بنابراین مواد یاد شده باید از دفتر مرکزی و بعد از داخل شدن به سیستم انتقال می‌شد. آقای قلمیار افزود که شماره ستیکرها ثبت شده و ما حاضر هستیم حساب هر ستیکر را بدهیم.

این درحالی است که شماری از مسوولین از عدم اشتراک مردم در پروسه ثبت نام شاکی بوده و اظهار می دارند که در شماری از ولسوالی های ولایات مختلف کشور به دلیل نبود امنیت، مردم فرصت برای ثبت نام پیدا نکرده اند.

تاکنون بیش از 8 میلیون و دو صد هزار تن ثبت نام کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد