تدویر-جرگه-مشورتی-چیزی-جز-فریب-و-نیرنگ-نیست

رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که تصمیم اخیر رییس جمهور غنی در رابطه به تدویر جرگه مشورتی صلح؛ چیزی جز بازی با خون سربازان، فریب افکار عمومی، ضیاع وقت و حیف و میل دارایی عامه نیست.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در برگه فیسبوک اش نوشته است: مردم افغانستان نتیجه جرگه‌‌ مشورتی را از همین‌ اکنون می‌دانند که حکومت ۴۰۰ تن را رها خواهد کرد و مسئولیت آن‌ را فقط با یک شکم نان و چند روپیه سفر خرج به دوش مردم افغانستان می‌اندازد و امتیاز رهایی ۴۰۰ تن را چند سیاست‌ مدار ارگ‌نشین بخاطر بقای کرسی و منصب خود کمایی خواهند کرد و بس!

نبیل همچنان تاکید کرده است که در وضعیت فعلی اقتصادی کشور برگزاری لویه جرگه جز مصرف اضافی چیزی دیگری در پی نخواهد داشت.

وی نوشته است: حالا که بحث رهایی ۴۰۰ تن تروریست زندانی را به برگزاری جرگه حکومتی واگذار کرده‌اند، هیچ حاصلی نخواهد داشت، جز مصرف بیهوده در کشور فقیر و بیچاره‌ای مثل افغانستان و از جانبی هم، برگزاری چنین جرگه‌ها فقط فریب کاری با مردم و بازی با خون سربازان قوای مسلح کشور می باشد.

رحمت الله نبیل می‌گوید؛ فراموش نکنیم که آوردن صلح واقعى به افغانستان با نیت نیک، مدیریت شفاف و همه شمول و ایجاد فضاى اعتماد ملى تامین شده می‌تواند نه با جرگه‌های ساختگی و حکومتی که بخش عظیم آن را ماموران معاش‌ بگیر حکومت در بر بگیرد.

وی همچنان بیان داشته است که اگر حکومت نیت واقعی نسبت به صلح و سرنوشت مر‌دم افغانستان داشت؛ به‌جای مطرح کردن جرگه‌ مشورتی (حکومتی) همه‌پرسی‌ ملی را راه می‌انداخت و این همه‌پرسی ملی افغانستان شمول می‌بود و حتی اگر مردم در این همه‌پرسی خواهان برکناری رییس جمهور می شدند.

این در حالی است که بر اساس فیصله حکومت، لویه جرگه مشورتی پیرامو رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان به روز های ۱۷_۱۹ است در کابل برگزار می شود.

تدویر جرگه مشورتی چیزی جز فریب و نیرنگ نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد