حمایت-از-خانم-روشن-و-ابراز-نفرت-از-طالبان-در-لویه‌جرگه

موضوع خشونت فیزیکی علیه بلقیس روشن نماینده مردم فراه در دومین روز لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز مطرح گردید و خشم هوادران آن را در داخل و خارج از جلسه برانگیخت.

به گزارش افغان نیوز: بلقیس روشن نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان و عضو لویه جرگه مشورتی صلح، دیروز جمعه (17 اسد) هنگام سخنرانی محمد اشرف غنی اعتراض کرد و گفت که "باج دهی به طالبان وحشی، خیانت ملی است".

این اقدام خانم روشن باعث شد که یکی از کارمندان خیمه لویه جرگه مشورتی صلح، با او برخورد فیزیکی کند و خانم روشن را به زور از تالار بیرون کند.

موضوع لت وکوب خانم روشن، امروز یک‌شنبه(18، اسد) در دومین روز لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز جنجالی شد. اصیلا وردک، رییس یکی از کمیته‌های لویه‌جرگه مشورتی صلح در هنگام ارائه گزارش کاری خود، لت‌وکوب بلقیس روشن را محکوم کرد و خواهان معذرت‌خواهی رسمی از او شد.

این درخواست با واکنش برخی دیگر از اعضای دیگر لویه‌جرگه مشورتی روبه‌رو شد و نظم لویه‌جرگه برهم خورد. شماری نیز از صحن تالار لویه‌جرگه مشورتی خارج شدند.

به رغم تقاضای مسوولان برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح،  نظم به این نشست برنگشت و برخی از اعضای لویه‌جرگه مشورتی که عمدتاً مردان بودند، در جایگاه سخنران آمدند و اعلام کردند که حامی بلقیس روشن، مفسد و فاسد است.

در همین حال، شماری از شهروندان کابل در دومین روز برگزاری لویه جرگه در حمایت از اقدام بلقیس روشن نماینده مردم فراه در نزدیکی خیمه لویه جرگه تجمع کردند.

آنان با حمل شعارهای، حمایت خودشان را از خانم روشن و نفرت‌شان را از گروه طالبان اعلام کردند.

معترضان می‌گویند که دفاع از بلقیس روشن، دفاع از شرف و وجدان جمعی ماست؛ شماری دیگر نیز شعار روز گذشته خانم روشن را حمل می‌کنند.

حمایت از خانم روشن و ابراز نفرت از طالبان در لویه‌جرگه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد