ترامپ-جنگ-افغانستان-را-به‌زودی-پایان-می‌دهیم

رییس جمهور امریکا می‌گوید که ایالات متحده به زودی جنگ در افغانستان را پایان می‌دهد و نیروهای نظامی خود را به کشورش بر می‌گرداند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز گذشته (سه‌شنبه، ۲ ۱ میزان) در نشست عمومی سازمان ملل متحد در یک پیام ویدیویی گفت که امریکا اکنون نقش صلح‌آور را بازی می‌کند و این کار را از موضع قدرت انجام می‌دهد.

ترامپ هم‌چنان گفته که امریکا قدرت‌مند‌تر از هر زمانی است و ضمن یادآوری از قدرت‌مندی سلاح‌های پیش‌رفته خود، تصریح نموده که یکی از دعاهای او این است که هیچ گاهی مجبور به استفاده از این سلاح‌ها نشود.

وی افزوده که جنگ در افغانستان پایان یافته و وقت آن رسیده که سربازان امریکایی به کشور خود شان برگردند.

در همین حال، نماینده وزارت دفاع امریکا نیز روز گذشته گفت که برنامه‌ریزی محتاطانه جریان دارد تا در بهار سال آینده همه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شوند.

یکی از پیش شرط های توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان خروج کامل نیروهای امریکا در ظرف چهارده ماه از افغانستان بود، با آن هم مقامات امریکایی گفتند که زمانی به این تعهد عمل می‌کنند که حکومت افغانستان و طالبان به یک توافقی دست یابند و جنگ در این کشور خاتم شود.

این درحالی است که مذاکرات بین‌الافغانی که در بیست‌ودوم سنبله در قطر شروع شد، وارد دوازدهمین روز خود شده است. هرچند از پیش‌رفت‌هایی در این زمینه سخن رفته اما دو طرف تاکنون درباره حل «موارد اختلافی» در کارشیوه پیش‌برد مذاکرات موفق نشده‌اند.

ترامپ: جنگ افغانستان را به‌زودی پایان می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد