قریشی-به-عبدالله-دیگر-در-امور-افغانستان-مداخله-نمی‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان خطاب به عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که پیام امروز ما این است که دیگر در امور داخلی مردم افغانستان مداخله نمی‌کنیم و به استقلال و حاکیمیت ارضی شما احترام داریم.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان که امروز سه‌شنبه (8 میزان) در انستیتیوت مطالعات استراتیژیک در اسلام‌آباد صحتب می‌کرد، گفت:" ما ماموریت مهم داریم که چگونه روند جاری صلح افغانستان را زنده نگه داریم ".

آقای قریشی گفت:" فرصتی کنونی که برای تامین صلح در افغانستان بوجود آمده است، یک فرصت نادر بوده و باید درست استفاده شود تا کاهش خشونت منجر به یک آتش‌بس شود. همچنان یک ضرورت برای رسیدن به صلح سراسر در افغانستان است".

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت پاکستان وابسته به ثبات و امنیت افغانستان است، گفت:" ما آگاه‌ایم که اگر ما از طریق افغانستان به آسیای میانه وصل شویم، پروژه‌های کاسا و تاپی را عملی کنیم و همچنان زمینه عودت عزتمندان مهاجرین افغانی مقیم پاکستان را مساعد سازیم، بدون تامین صلح امکان پذیر نیست".

وزیر خارجه پاکستان افزود:" پیام امروز پاکستان به مردم افغانستان این است که دیگر در امور داخلی شما مداخله نمی‌کنیم و به استقلال و حاکیمیت ارضی شما احترام داریم".

آقای قریشی گفت:" مسیر رسیدن به صلح طولانی و دشوار است پاکستان در این مسیر افغانها را همراهی خواهد کرد".

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت:" من و هیأت همراهم از حکومت و مردم پاکستان به خاطر تلاش‌های آنان در راستای تحقق صلح تشکر می‌کنیم و چشم به راه گام‌های عملی مشترک در این مسیر هستیم".

آقای عبدالله افزود که اکنون فرصت آن رسیده تا افغانستان و پاکستان از تیوری‌های توطیه‌ای که  دو کشور را عقب نگه‌ داشته، عبور کنند و به نفع نیست تا وضعیت موجود ادامه یابد.

این درحالی است که عبدالله روز گذشته در یک سفر سه روزه رسمی به اسلام‌‌آباد رفت و قرار است که امروز با عمران خان؛ نخست‌وزیر این کشور نیز، دیدار کند.

قریشی به عبدالله: دیگر در امور افغانستان مداخله نمی‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد