ترامپ-خواستار-راه-حل-سیاسی-در-افغانستان-شد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به اشرف غنی نامه فرستاده و نگاشته؛ تفاهم سیاسی صلح‌آمیز تعهد مشترک هردو کشور برای مبارزه با چالش‌های افغانستان است و آمریکا به اجرای آن متعهد می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به مناسبت ۲۸ اسد که از آن به عنوان سالروز استرداد استقلال افغانستان یاد می‌شود، به غنی نامه فرستاده و نگاشته؛ تفاهم سیاسی صلح‌آمیز تعهد مشترک هردو کشور برای مبارزه با چالش‌های افغانستان است و آمریکا به اجرای آن متعهد می‌باشد.

هارون چخانسوری، سخنگوی ارگ گفته، ترامپ دراین نامه نود و نهمین سالروز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفته و رهبری حکومت وحدت ملی را به خاطر تعهد شان در راستای صلح، امنیت و اقتصاد پایدار ستایش کرده است.

چخانسوری، بخش‌هایی از پیام این نامه را در فیسبوک و تویتر خود نشر کرده است.

همچنان، بربنیاد نوشته‌های‌ چخانسوری، ترامپ ابراز امیدواری کرده است که با تامین صلح در افغانستان روابط ایالات متحده و افغانستان عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

درهمین حال، گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان نیز در مورد صلح طالبان با دولت جریان دارد و یکی از خواست‌های اساسی طالبان خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

وزارت خارجه آمریکا نیز طی نامه‌ای ۲۸ اسد را به دولت افغانستان تبریک گفت.

وزارت خارجه آمریکا نگاشته است که ایالات متحده از حکومت وحدت ملی افغانستان در راستای تامین صلح، تقویت حکومت دموکراتیک، مبارزه با تروریزم، و برگزاری انتخابات شفاف، حمایت قاطع می‌کند.

این درحالی است که انتخابات پارلمانی و شورای‌های ولسوالی به تاریخ ۲۸ میزان سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ حمل سال آینده برگزار خواهد شد، اما از همین اکنون انتخابات پیش رو با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.

ترامپ خواستار راه حل سیاسی در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد