کشور-های-منطقه-و-جهان-برای-صلح-در-افغانستان-تلاش-میکنند

رئیس جمهور غنی میگوید که حکومت برای های تامین صلح در کشور برنامه دارد و برای اجرایی شدن این طرح ها تمام کشور های اسلامی، منطقه و جهان در کنار حکومت افغانستان ایستاده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری کشور به سلسلۀ نشست های مشورتی خویش با اقشار مختلف کشور، با شماری از مسئولین رسانه های چاپی، تصویری و صوتی دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، در آغاز مسئولین رسانه های کشور، طرح ها، نظریات و پیشنهادات شان را در رابطه انتخابات، صلح، آتش‌بس و اصلاحات در بخش های ملکی و نظامی، با رئیس جمهور شریک ساختند.

در مقابل رئیس جمهور غنی، از ارائه طرح ها، نظریات و پیشنهادات آنان تشکر کرده، گفت که صلح در عقب دروازه های بسته، در تاریکی و بدون اجماع سیاسی به میان نمی آید.

وی افزود که حکومت افغانستان برای صلح، طرح ها و برنامه ها دارد و در این خصوص اجماع کشورهای اسلامی، منطقه و جامعه بین المللی را نیز با خود دارد و این مسئله باعث گردیده که طالبان صبغه مذهبی جنگ را از دست بدهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی کشور به میان آمده است و این پروسه ادامه دارد. وی افزود که باید در خصوص اصلاحات، اجماع واضح به وجود آید تا موانع بر سر راه اصلاحات از میان براشته شود.

رئیس جمهور غنی از مسئولین رسانه های کشور خواست تا در راستای برگزاری یک بحث ملی و سرتاسری روی مسایل ملی کشور، با حکومت همکاری همه جانبه نمایند.

کشور های منطقه و جهان برای صلح در افغانستان تلاش میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد