تروریزم-یک-پدیده-جهانی-است

هیئت رهبری خانه احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و اجتماعی ، تروریزم را یک پدیده ی جهانی خوانده و ازکشورهای همسایه و جامعه جهانی خواهان همکاری صادقانه در امر مبارزه با این پدیده و کشورهای حامی تروریزم شد.

به گزارش افغان نیوز: هیئت رهبری خانه احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و اجتماعی امروز سه شنبه (20 – سرطان)، طی نشست خبری پیرامون عملیات مشترک افغانستان و پاکستان در دوطرف خط دیورند و مهار ساختن آب ها در داخل کشور بیان داشت؛ جامعه جهانی مخصوصا کشورهای منطقه و حامیان بین المللی باید در امر مبارزه با تروریزم و کشورهای حمایت کننده تروریزم همکاری صادقانه داشته باشند.

عمر عیار رییس حزب افغانستان واحد در پیوند مهار ساختن آب های افغانستان درکشور، سفر سناتورهای امریکایی به پاکستان و افغانستان و سرکوب لانه های تروریزم در دوطرف خط دیورند میگوید:« هیئت رهبری خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی از سفرسناتورهای امریکایی استقبال کرده و خواهان همکاری صادقانه شان  برای ازبین بردن لانه های تروریزم شده است».

آقای عیار می افزاید، مرکز پرورش و تجهیز کننده تروریزم پاکستان بوده و مدیریت انان در بیرون از افغانستان صورت میگیرد.

وی خاطرنشان ساخت،  از سفرسناتوران امریکایی به پاکستان و افغانستان و اظهارات شان مبنی بر موجودیت مراکز و لانه های تروریزم در خاک پاکستان و نیاز به عملیات مشترک در دوطرف خط دیورند حمایت میکنیم.

از سویی هم شاه محمود پوپل رییس حزب صلح ملی افغانستان، برای سرکوب و ازبین بردن حامیان داخلی و خارجی تروریزم خواهان محاکم ملی و بین المللی شده است.

آقای پوپل می افزاید، خانه احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و اجتماعی از تلاش های حکومت وحدت ملی در مهارساختن آب ها در داخل کشور با در نظرداشت قوانین نافذه کشور و معاهدات ملی و بین المللی شان استقبال میکند.

رییس حزب صلح ملی افغانستان اظهارات اخیرا رییس جمهور ایران درقبال آب های افغانستان و ساخت بندها را پرسش بر انگیز خوانده و گفته است که اظهارات آقای روحانی خلاف عرف دیپلوماتیک میباشد.

قابل ذکراست که این هیئت در امر شناسایی حامیان داخلی تروریزم تاکید ورزیده و خواهان  تصفیه ادارات ملکی و نظام از افراد مشکوک شده و همچنان مدیریت سالم آب های افغانستان را  یک امر حیاتی خوانده و از تلاش های مسوولین حکومت درمهارساختن این آب ها حمایت شان را اعلام کرده است.

تروریزم یک پدیده جهانی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد