تروریزم؛-محور-گفتوی-اتمر-و-وزیر-خارجه-چین

وزرای خارجه افغانستان و چین در مورد اوضاع امنیتی، روند صلح و همکاری‌های همه‌جانبه در امر مبارزه با تروریزم گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ این دیدار عصر روز گذشته در حاشیۀ چهارمین نشست گروه تماس افغانستان – سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان صورت گرفته است.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجهٔ کشور با ابراز نگرانی از افزایش حملات طالبان در تبانی با گروه‌های تروریستی منطقه‌‌ای و بین‌المللی به ‌ویژه گروۀ تروریستی ترکستان شرقی در افغانستان، بر اقدامات فوری در جهت مهار این تهدیدات تأکید کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجۀ چین، ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها توسط طالبان و گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان، از خواست کشورش برای جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.

آقای یی، تمکین طالبان برای دریافت راه حل سیاسی به معضل افغانستان و قطع روابط شان با گروه‌های تروریستی را آزمون بزرگ در جهت اثبات حسن‌نیت طالبان برای ورود به روند سیاسی خواند.

وزیر خارجۀ چین استقرار صلح و ثبات پایدار را در افغانستان بدون ملاحظات جئوپولتیک به نفع کشورش دانسته و بر تعهد همکاری‌های همه‌جانبه چین با مردم و دولت افغانستان، تأکید کرد.

وزرای امور خارجۀ دو کشور همچنان روی گسترش همکاری‌ها در خصوص تأمین امنیت، استقرار صلح، و رشد اقتصادی صحبت کرده و در مورد تماس تیلفونی رؤسای جمهوری دو کشور که قرار است به تاریخ ۱۶ جولای به هدف گسترش همکاری‌ها در سه محور فوق الذکر برقرار شود، بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سطح خشونت‌ها افزایش یافته و جنگجویان طالب مدعی اند که ۴۰۰ ولسوالی را تحت کنترل شان در آورده‌اند.

تروریزم؛ محور گفتوی اتمر و وزیر خارجه چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد