ترکیه-برای-زنان-افغان-دانشگاه-می‌سازد

رییس جمهور ترکیه در حاشیه دیدارش با رییس جمهور غنی اعلام هم‌کاری بیش‌تر در عرصۀ آموزش و پرورش را با دولت افغانستان کرده وافزود که کشورش دانش‌گاهی را برای زنان افغان می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری می‌گوید، دیدار رییسان جمهور هردو کشور پس از نشست سران کشورهای اسلامی در ترکیه صورت گرفته و  رجب طیب اردوغان، رییس جمهور آن کشور گفته که کشورش آماده است تا دانش‌گاهی را زیرنام دانش‌گاه مولانا جلال‌الدین بلخی برای خانم‌های افغان ایجاد نماید.

ارگ گفته که هردو طرف، هم‌چنان روی مسایل منطقه‌یی، پروسۀ صلح و هم‌کاری‌های دوجانبه صحبت کرده و رییس جمهور غنی از همکاری‌های ترکیه در چوکات آیساف، ماموریت حمایت قاطع و شرکت‌های ترکی که درحال حاضر در افغانستان کار می‌نمایند، قدردانی نموده‌است.

آقای غنی در عین حال، خواهان سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر ترکیه در افغانستان شده و از آن کشور خواسته تا شرکت‌هایش را که در دولت ثبت می‌باشند، به دولت وحدت ملی معرفی نموده تا پس از مراحل تدارکاتی در تطبیق پروژه‌های زیربنایی سهم‌گیرند.

گفتنی‌ست که هردو طرف روی پروسه افغانستان با مخالفان مسلح دولت و پاکستان نیز صحبت کرده و ترکیه تاکید کرده که در بخش به‌تر شدن روابط بین کابل و اسلام‌آباد از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد.

در مقابل، رییس جمهور غنی گفته است که افغانستان هم‌واره برای مذاکره آماده‌است و اکنون ما در دو بعد مذاکره با پاکستان از طریق دولت با دولت و مذاکره با طالبان از طریق گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی که د رگذشته به موفقیت‌ انجامیده‌است، آماده‌ هستیم.

قابل ذکرست که رییس جمهور ترکیه گفته است که نشست بعدی استانبول قلب آسیا با موضوع رشد و توسعه افغانستان برگزار خواهد شد و تمرکز آن بالای رشد اقتصادی افغانستان این کشور خواهد بود.

 

ترکیه برای زنان افغان دانشگاه می‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد