تساوی-جنسیتی-در-ادارات-افغانستان-وجود-ندارد

معیین پالیسی وزارت امور زنان گفت؛ عدم رعایت تساوی جنسیتی در افغانستان باعث شده که نقش و حضور زنان در ادارات و فعالیت های سیاسی کاهش یابد.

به گزارش افغان نیوز: سوزیم جلریت، رییس پروژه پروموت، ، روز یکشنبه( ۱۱، سنبله) طی کنفرانس خبری گفت؛ قانون اساسی افغانستان حقوق مساوی را برای زنان در نظر گرفته است، بنابراین هدف ما از این برنامه نیز توانمندسازی و پیشرفت زنان برای رسیدن به حقوق شان می باشد تا به خودکفایی برسند.

وی افزود؛ در برنامه پروموت در سراسر افغانستان ۳۹۰۰ خانم استخدام شده که تا سال ۲۰۱۸ حد اقل باید ۲ درصد خانم ها در حکومت استخدام و همچنان حکومت باید زمینه ۳۰ درصدی دسترسی زنان را در ادارات فراهم نماید.

معیین پالیسی وزارت امور زنان گفت: تساوی جندر در ادارات افغانستان وجود ندارد، زیرا حکومت همیشه در حرف ها از زنان حمایت می کند نه در عمل. بنابراین وزارت امور زنان پلان دارد که دسترسی ۲۳ درصد زنان در ادارات دولتی فراهم شود.

وی تصریح داشت که عدم تساوی جنسیتی در ادرات به حدی است که زنان از ۱۰۰ درصد ۱۲ درصد صلاحیت ندارند.

این درحالی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز شاکی از این است که  نقش و حضور زنان در ادارات و فعالیت های سیاسی، به دلیل محدودیت های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی، پیوسته کاهش یافته است.

تساوی جنسیتی در ادارات افغانستان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد