تشدید-حملات-طالبان؛-صلح-به-بن-بست-می-انجامد

نمایندهٔ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان خواستار پایان خشونت شده و تاکید داشته است که حملات طالبان در برابر آغاز مذاکرات مشکل ایجاد کرده و مانع گفت‌وگوها می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: استفانو پونته کورفو، نمایندهٔ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان در یک پیام ویدیویی که شام دیروز در حساب تویترش منتشر کرد، گفته است که او با سکات میلر قوماندان عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان یکجا با ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو و دیگر مقام‌های این سازمان در بروکسل در بارهٔ صلح افغانستان گفت‌و‌گو کرده اند.

او گفت که حملات طالبان موانع بزرگ را فرا راه گفت‌و‌گوهای صلح ایجاد کرده است: «ما در بارهٔ وضعیت افغانستان بحث کردیم و خشونت‌های کنونی طالبان باید پایان یابند.»

نمایندهٔ ارشد ملکی ناتو افزوده است که حملات طالبان قابل قبول نیست؛ زیرا، این حملات در برابر آغاز مذاکرات مشکل ایجاد کرده و مانع گفت‌وگوها می‌شود.

نمایندهٔ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان گفت: "در باره وضعیت کنونی افغانستان به شورای اتلانتیک شمالی هم معلومات داده است."

استفانو پونته کورفو افزود که رهبران ناتو یک بار دیگر از حمایت خود با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان اطمینان دادند.

این درحالی است که سازمان ملل متحد نیز روز پنج‌شنبه (۱۲ سرطان) از تمامی طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا خشونت‌ها را به‌گونۀ فوری، توقف دهند.

تشدید حملات طالبان؛ صلح به بن بست می انجامد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد