صالح-طالبان-از-نگاه-سیاسی-شکست-خورده-اند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اکثریت مطلق مردم افغانستان به جای نظام طالبانی، مدافع و خواهان جمهوریت اند و طالبان از نگاه سیاسی شکست خورده اند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، روز گذشته در نشستی با بزرگان، متنفذین، علما، جوانان و اقشار مختلف مردم ولایت نیمروز، گفت که طالبان پس از توافقنامۀ دوحه فکر می کردند که با بیرون شدن سربازان امریکایی، از راه جنگ دستآورد خواهند داشت و در محلات مختلف مصروف جنگ با مردم اند، اما آنان شکست خورده اند و از طریق خشونت هیچ چیزی را بدست آورده نمی توانند.

صالح گفت که طالبان از نگاه سیاسی شکست خورده اند و اکثریت مطلق مردم ما به جای نظام طالبانی، مدافع و خواهان جمهوریت اند که فضای انسانی را فراهم کرده است. وی افزود که دولت برای دستیابی به صلح پایدار و باعزت، آمادۀ مذاکرات می باشد.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز از تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی در زمینۀ تامین امنیت ستایش کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما همانند جمهوریت قابل معامله نیستند و من و تمام هموطنان بالای آنان افتخار می کنیم.

آقای غنی خاطرنشان کرد که جمهوریت؛ زنان، مردان، علما و همه ما را در یک صف قرار داده است و ادارۀ ما بادار نه، بلکه خدمتگار مردم می باشد.

وی افزود که به ابتکار امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور، میثاق امنیتی در کابل آغاز شده است و این پروگرام نتایج خوبی را در قبال داشته که به تمام ولایات کشور گسترش خواهد یافت.

این درحالی است که رحمت الله نبیل، رییس پشین امنیت ملی کشور روز( شبنه، 4 اسد) در نشست خبری گفت که تمام مراحل پروسه صلح در غیاب مردم افغانستان صورت گرفته و رهایی ۵ هزار زندانی طالبان بدون کاهش خشونت‌ها از سوی این گروه هیچ کمکی به پروسه صلح نخواهد کرد.

صالح: طالبان از نگاه سیاسی شکست خورده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد