تصفیه-قومی-از-سوی-رییس-جممهور-غنی-ادامه-دارد

شماری از نمایندگان مجلس می گویند که رییس جمهور غنی می خواهد با یک قوم کشور را آباد کند، به همین خاطر هر روز به تصفیه قومی دامن میزند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار درزابی یکی از نمایندگان مجلس، امروز دو شنبه(18، سرطان) با ابراز نگرانی از وضعیت ولایت های شمال کشور گفت که مردم علیه نابرابری ها مبارزه می کنند و فرق نمی کند که از کدام قوم می باشد، اما دستگاه های وجود دارد که با هدایت رییس جمهور غنی برای تصفیه قومی کار می کنند و تلاش دارند افغانستان را با تمرکز روی یک قوم به آبادی برساند.

وی افزود، رییس جمهور باید عدالت اجتماعی را برای تمام اقوام افغانستان در نظر بگیرد، زیرا با قوم پرستی و تک تازی به توسعه و پیشرفت دست نخواهیم یافت.

نادر شاه بحر، عضو دیگری از مجلس نمایندگان گفت که حکومت درحالی به بی توجهی به سر می برد که پایگاه های مردمی یکی پس از دیگری سقوط نموده و شاهراه غور-هرات مسدود شده است.

عبدالله بارکزی تاکید داشت که حرکت های مدنی حق مردم است اما از لندغری و زور گویی باید جلوگیری شود. بنابراین اگر حکومت درپی تحقق عدالت اجتماعی می باشد، باید نسبت به تمام اقوام این سرزمین دید مساویانه داشته باشد.

جعفر مهدوی اظهار داشت که بیرق تجزیه طلبی امروز به اوج خود رسیده است، زیرا دامن زدن به مسائل قومی از سوی حکومت نیز شدت یافته است. بنابراین ملت باید در برابر تمام این بی عدالتی های حکومت ایستادگی کند.

از سوی هم عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت: وضعیت کشور مخصوصا وضعیت امنیتی در ولایت های غزنی و غور و اعتراض مردم در شمال کشور نگران کننده می باشد، بنابراین حکومت مکلف است تا در سیاست خود به عدالت اجتماعی بیشتر توجه کند.

این درحالی است که هواداران حزب جنبش ملی خواستار بازگشت جنرال دوستم به افغانستان و آزادی قیصاری شده اند و در ولایت های شمال کشور تظاهرات به راه انداخته اند.

تصفیه قومی از سوی رییس جممهور غنی ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد