غنی-بد-رفتاری-با-محافظان-قیصاری-را-محکوم-کرد

در خبرنامۀ که از سوی ارگ به نشر رسیده آمده است که رییس جمهور غنی بدرفتاری با محافظان نظام الدین قیصاری را نتیجه‌ی رویۀ غیر اصولی و غیر حرفه‌یی افراد خوانده است.

به گزارش افغان نیوز: در دو روز گذشته تصاویر ویدیویی از بدرفتاری و شکنجه محافظان نظام الدین قیصاری توسط نیروهای کوماندو در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها دست به دست می‌شود که نشان می‌دهند نیروها کوماندو محافظان قیصاری را در حالی که دستان شان از پشت بسته اند و برخی های شان تیر نیز خورده اند، با بی رحمی شکنجه می‌کنند.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که :”حکومت افغانستان هر  نوع بدرفتاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که در مغایرت با اصول و قوانین نافذه کشور باشد، به هیچ وجه قابل قبول نمی‌داد و  تصریح می‌دارد که مشکلات به وجود آمده نتیجه‌ی رویۀ غیر اصلوی و غیر حرفه‌یی افراد می‌باشد، نه مشکل در کلیت نظام دفاعی و امنیتی افغانستان.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری گفته شده است:” رئیس جمهور غنی در رابطه به تصاویر نشر شده از بازداشت شده‌گان در ولایت فاریاب و نیز ووارد شدن تلفات به افراد ملکی طی عملیات نظامی در ولایات پکتیا و ننگرهار، به ارگان‌های مربوطه هدایت داده است، تا تحقیقات جدی و همه جانبه را در این زمینه به زودترین فرصت ممکن انجام داده، افراد مسئول را شناسایی و گزارش و پیشهادات شانرا با سرقوماندانی اعلی شریک نمایند.”

حکومت افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با تطبیق تمام طرز العمل‌ها و اجراآت قانونی، باید تدابیر جدی را برای تکرار نشدن چنین موارد روی دست گیرند و مکلف اند، تا مطابق قوانین افغانستان و قوانین حقوق بشری رفتار کنند.

رئیس جمهور غنی پس از آن دستور تحقیق در این مورد را داد که در یکی دو روز گذشته تمامی افکار عمومی روی این موضوع متمرکز شده و فشار بیش از حد بر حکومت وارد شده بود.

در تصاویر نشده، نیروهای ویژه ارتش و امنیت ملی، با محافظان نظام الدین قیصاری به صورت بسیار بی رحمانه رفتار کرده و آنها را توهین می‌کنند.

نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و نماینده ارشد جنرال دوستم در ولایت فاریاب که از برجسته ترین چهره‌های ضد طالبانی این ولایت بود، روز دوشنبه یازدهم سرطان از سوی کوماندوها بازداشت شده و به کابل انتقال داده شد.

غنی بد رفتاری با محافظان قیصاری را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد